“Kako je prihod od naplate poreza na cestovna motorna vozila u cijelosti prihod područne (regionalne) samouprave, navedenom se izmjenom istima osigurava 100-postotni prihod od navedenog poreza, budući je plaćanje poreza preduvjet za registraciju odnosno ovjeru produženja važenja prometne dozvole motornog vozila”

Od 1. siječnja 2017. na snagu stupa nova porezna reforma kojom građani više neće dobivati na kućnu adresu uplatnicu s iznosom godišnjeg poreza za svoj automobil, piše Index. Umjesto toga, sad će isti morati platiti prilikom registracije auta. Dakle neće ga moći registrirati, ako pritom ne plate godišnji porez na auto.

Budući da je registracija ionako skup izdatak, na ovaj način postaje daleko skuplji. Svi oni koji imaju osobni automobil do 10 godina starosti obveznici su plaćanja ovog poreza na cestovna motorna vozila. On se plaća godišnje prema snazi motora iskazanoj u kW i godinama starosti vozila, a taj porez ne plaćaju samo oni koji su u cijelosti bili oslobođeni plaćanja carine i PDV-a pri nabavi vozila. Tako će primjerice oni koji imaju automobil star do 2 godine i čija je snaga motora preko 130 kW, uz veliki trošak registracije, morati istovremeno platiti još 1500 kuna poreza.

Evo koliko će tko plaćati porez

Najjeftinije će proći oni koji imaju auto star od 5 do 10 godina i čija snaga motora ne prelazi 55 kW. Oni će porez platiti 200 kuna, a u priloženoj tablici možete vidjeti točno koliko ćete poreza platiti.

porezautoporezna

U Poreznoj upravi smo pitali zašto su donijeli takvu odluku te jesu li dosad građani izbjegavali plaćanje ovog poreza pa ih ovom promjenom nastoje primorati platiti isti, ako žele imati registrirani automobil.

“Porez na cestovna motorna vozila se do sada plaćao temeljem Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i to jednom godišnje temeljem rješenja nadležnog poreznog tijela. U Republici Hrvatskoj su samo tri jedinice područne (regionalne) samouprave same obavljale poslove utvrđivanja, nadzora i naplate navedenog poreza, dok je za preostale jedinice te poslove obavljalo Ministarstvo financija, Porezna uprava. Obzirom na navedeno, nismo u mogućnosti dostaviti statističke podatke koji su zatraženi. Također, napominjemo kako je Općim poreznim zakonom propisan ovršni postupak za prisilnu naplatu poreznog duga”, stoji u odgovoru Porezne uprave za Index.

“Područnim samoupravama se osigurava 100-postotni prihod od navedenog poreza”

U sklopu porezne reforme, su kažu, postojeći lokalni porezi iz navedenog Zakona preuzeti u novi Zakon o lokalnim porezima (Narodne novine, broj 115/16), koji stupa na snagu 1. siječnja 2017. godine.

“Pojedine odredbe su mijenjane pa se tako novim Zakonom o lokalnim porezima propisuje naplata poreza na cestovna motorna vozila prilikom registracije odnosno ovjere produženja važenja prometne dozvole osobnih automobila, motocikala i četverocikala, u stanicama za tehnički pregled temeljem rješenja jedinica područne (regionalne) samouprave”, rekli su u Poreznoj.

Potvrdili su i da se ovime planiraju osigurati da navedeni porez plate svi – ako žele imati registrirano vozilo.

“Kako je prihod od naplate poreza na cestovna motorna vozila u cijelosti prihod područne (regionalne) samouprave, navedenom se izmjenom istima osigurava 100-postotni prihod od navedenog poreza, budući je plaćanje poreza preduvjet za registraciju odnosno ovjeru produženja važenja prometne dozvole motornog vozila”, zaključuju u Poreznoj.

Izvor: Sbplus

Komentari
Prethodni članakU NOVOGRADIŠKOJ BOLNICI- Mala Jana Brčić prva je beba rođena u Hrvatskoj u 2017.godini
Sljedeći članakOd početka 2017. vrijede nova prava korisnika, evo što će sve operatori morati omogućiti