Na naš upit Ministarstvu zdravlja o postupanju u svezi neispravne vode na našem području, te o mogućnostima i problematici zaposlenih u djelatnostima gdje je uvjet higijensku minimum, odgovorili su:
Poštovani,
nastavno na upit u svezi neispravne vode za ljudsku potrošnju u Novoj Gradišci dajemo odgovor kako slijedi:
Sanitarna inspekcija je obaviještena od strane javnog isporučitelja Slavča d.o.o., Ljudevita Gaja 56, Nova Gradiška, o problemu zamućenja vode koji se dogodio u vodoopskrbnom sustavu krajem proteklog tjedna, a koji je uzrokovan puknućem glavnog voda u blizini filtrirnice Bačic, na dubini od cca 7 metara.
Trenutne mjere koje se poduzimaju od strane javnog isporučitelja su iskop i sanacija puknute cijevi te ispiranje vodoopskrbnog cjevovoda na više lokacija u gradu i okolnim općinama, nakon čega će se izvršiti uzorkovanje i analiza vode. Subjekt je osigurao vodu za ljudsku potrošnju na drugi način putem cisterni postavljenim na različitim lokacijama.
Temeljem odredbi Zakona o vodi za ljudsku potrošnju („Narodne novine“, broj 56/13, 64/15) pravna osoba koja obavlja djelatnost javne vodoopskrbe, obvezna je, u slučaju kada se utvrdi da voda za ljudsku potrošnju ne ispunjava parametre sukladnosti propisane Pravilnikom o parametrima sukladnosti i metodama analize vode za ljudsku potrošnju („Narodne novine“, broj 125/13, 141/13, 128/15) ograničiti isporuku vode, obavijestiti Stručno povjerenstvo i mjesno nadležnu sanitarnu inspekciju odmah po saznanju, a najkasnije u roku od 24 sata od kada se utvrdila nesukladnost, obavijestiti potrošače i dati im odgovarajuće preporuke, istražiti uzrok odstupanja od parametara, provesti hitne mjere radi uklanjanja uzroka zdravstvene neispravnosti vode te ukoliko ograničenje isporuke vode traje više od 24 sata osigurati potrošačima opskrbu vodom na drugi način.
Sanitarna inspekcija je u postupku utvrđivanja provođenja svih propisanih mjera od strane predmetne pravne osobe.
S poštovanjem
Ministarstvo zdravstva