Kada bih rekla nekom iz prošlosti da će naši životi biti u potpunosti povezani s ekranima, vjerojatno bi me pogledali s nevjericom. No, kada je prva slika na ekranima zasjala, bilo je to poput početka modernog čuda, iako možda tada nismo mogli ni slutiti koliko će promijeniti svijet. Ekrani, ti prozori u digitalne svjetove, polako su zauzimali sve aspekte naših života i sada su nezaobilazan dio svakodnevice.
Sve je počelo skromno, s katodnim cijevima (CRT), onim starim, teškim televizorima i računalima. Prisjećam se kako je to izgledalo – sitni pikseli i titranje slike, ali već tada smo mogli osjetiti potencijal. Prvi poslovni računi nisu se vodili na ekranima, već su knjigovodstveni zapisi ispisivani ručno, iako su računala ubrzo počela mijenjati način na koji smo percipirali podatke. Taj prelazak na digitalno označio je ne samo novu tehnološku eru, već i novi način poslovanja. I poduzetništvo se prilagodilo, brzo i spretno, prepoznajući da su brzina i preciznost računanja ključne.
S dolaskom LCD i plazma ekrana, vizualni svijet postao je jasniji, živopisniji. Slike su bile oštre, informacije dostupne na dodir prsta, a poslovanje je postalo efikasnije nego ikad. Internet, koji je već kročio na svjetsku scenu, spojio je sve te ekrane u jednu globalnu mrežu. Tako smo dobili ono što danas nazivamo “globalno selo”, u kojem poduzetnici mogu komunicirati s klijentima i partnerima s drugog kraja svijeta gotovo u stvarnom vremenu. Čini se nevjerojatnim koliko se poslovna komunikacija promijenila u tako kratkom vremenu. Pisanje računa ručno? To je postalo stvar prošlosti.
Upravo u tom razdoblju ekran je iz funkcionalnog alata postao neizostavni partner u svakom biznisu. Bez obzira na djelatnost, svi smo počeli gledati prema ekranima za odgovore – bilo da se radi o analizi tržišta, slanju ponuda, pregledavanju poslovnih izvještaja ili vođenju cijelih operacija na daljinu. Sjećam se kada smo u mom uredu prvi put krenuli s digitalnim rješenjima, kako smo svi morali prilagoditi svoj način rada, naučiti nove alate i prebaciti se s papirnatih bilježnica na računala.
A onda je stigao pametni telefon. Ekrani su nam se približili više nego ikada. Oni su postali manji, ali pametniji i dostupniji. Poduzetništvo se dodatno transformiralo. Sve smo mogli raditi u hodu – od provjere e-mailova, do praćenja financija, izdavanja računa i čak pokretanja marketinških kampanja. Ekrani su nam omogućili nevjerojatnu fleksibilnost i ubrzali ritam poslovanja.
Ali ono što me danas intrigira jest činjenica da tehnologija nije stala. I dalje raste, razvija se, i postavlja nove izazove pred nas. Možemo li uopće zamisliti što dolazi? Virtualna stvarnost (VR) i proširena stvarnost (AR) već su tu, a tko zna kakvi nas ekrani još čekaju – možda oni koji će nas potpuno uvući u virtualne svjetove. Hoće li poduzetnici sutra nositi digitalne naočale i razgovarati s klijentima u virtualnim uredima? Vjerojatno.
Sve što vidimo sada tek je vrh ledenog brijega. Uvijek se pitam – jesmo li se mi prilagodili tehnologiji ili ona prilagođava nas? U svakom slučaju, jedno je sigurno: poduzetništvo nikada više neće biti isto, a ekrani će i dalje biti naši vodiči kroz ovu digitalnu budućnost, bez obzira na to kakva nas iznenađenja još čekaju.
Moj blog možda jednoga dana bude osvježavan putem glasa ili holograma, ali jedno ostaje nepromijenjeno – priča o poduzetništvu i ekranima tek se počinje ispisivati.
Kako bi uistinu lakše vodili evidencije, s mobitelom ili na računalu i dalje je tu za vas aplikacija Work Time Control, a sve informacije možete dobiti na www.kontoar.hr ili www.busyeasyit.hr.
Mirela