Kada prođu poslovi, koji računovodstvenu struku opterećuju, na red dolaze, „kao“ manje važni poslovi, a opet dovoljno važni kako bi se već sada pripremali za kraj godine.

Mladim kolegicama i kolegama koji su u struci toplo preporučujem da nakon svakog obračuna PDV-a usporede sljedeće stavke, ako rade financijsko knjigovodstvo:

Klasu 0 – s popisom dugotrajne imovine– najčešće tu većina ima problema, pa nije nužno napomenuti da popis sa zadnjim danom prošle godine mora odgovarati popisu s 1. 1., osim ako nešto imovine nije prošle godine i prodano. Zatim iste stope amortizacije treba upotrebljavati i u novoj godini, a za istu imovinu, osobito ako smo radili uvećanje, koje je porezno dopušteno. U ovoj godini novu imovinu treba upisati u popis i pravilno odrediti stopu amortizacije kao i vijek trajanja. Za male poduzetnike tu su jako jasni propisi i ne treba izmišljati neke stope koje nisu nigdje propisane…

Imovina se s razlogom zove dugotrajna…

Kod obrtnika vrijede ista pravila, samo njihovu imovinu kao i podatke ne treba knjižiti kroz financijsko knjigovodstvo, ali stope i sam popis vrijedi i za njih po istim pravilima.

Paušalni obrtnici mogu voditi popis, ali im se taj trošak ne priznaje ali ako postoji naznaka da će promet biti veći od propisanog praga za ulazak u PDV i dohodak, trebali bi unaprijed povesti i o tome računa…

U klasi 1 – je žiro račun pa neka vam konto 1000 – žiro računa odgovara sa zadnjim datumom knjiženja izvoda i već treba raditi usporedbe oporezivih i neoporezivih prihoda, ali uredno evidentirati sve kredite i eventualne pozajmice, pologe utrška ali i dobivenih poticaja npr. za samozapošljavanje jer se prihod od tih poticaja kao i od EU fondova priznaje u visini stvarno nastalih troškova. Zašto? Jer oprihodovanjem poticaja samog poduzetnika, koji su došli iz ovih izvora (ne mislim na poticaje u poljoprivredi) poduzetniku se ne bi isplatilo ulaziti u takve investicije jer bi platio porez koji nije smisao poticanja poduzetništva na ovaj način.

Nabava imovine kroz navedene poticaje utječe i na nabavu imovine, obično, pa je takvu imovinu potrebno posebno evidentirati jer troškove amortizacije i i prihode, sučeljavamo pa ne izazivaju porezni učinak.

Sad ne znam kako svi oni koji na krivi način obračunavaju amortizaciju to na kraju obrazlože…

Klasa 2 – dobavljači, obveze prema bankama, porezi i doprinosi … također pokazuju obveze nekog društva…

Ako usporedite klasu 1 i 2 logično bi bilo da vam je Klasa 1 – „veća“ – više imate potraživanja, a i novčani tok  vam je očito bolji, nego što ste dužni – jednostavnim rječnikom rečeno.

Također dok usklađujem obvezu i potraživanja prema državi uspoređujem i predane PDV obrasce u ukupnom iznosu za zadano razdoblje … ako se konta „zatvaraju“ ili su vam ukupne oporezive isporuke na klasi 7 iste – vjerujte da ne možete puno pogriješiti.

Za sve koje imaju proizvodnju ili pak trgovinu ili oboje zalihe vodimo na klasi 3 odnosno na klasi 6 – specifične sudjelatnosti u poljoprivredi gdje utjecaj na rezultat ima i nedovršena proizvodnja…

Nakon usklađenja možete već vidjeti kako poduzetnik posluje, ali možete i zaključiti hoće li mu u budućnosti porezne obveze biti veće ili manje, i na vrijeme upozoriti poduzetnika na sve što ga može očekivati.

Tada možete biti sigurni i da ste sami obavili dobar posao, a na kraju godine nećete imati zaostatke.

Ima još dosta važno – nevažnih poslova u računovodstvu…a ovo je samo mali dio…

Mirela

Komentari
Prethodni članakU Cerniku u subotu: Kirvajska zabava uz lunapark, gastro ponudu i “Lengere”
Sljedeći članakZa najmlađe: Sutra u Gradski park stiže kazališna predstava “Petar Pan”