Inkluzija podrazumijeva pravo sve djece na obrazovanje, počev od predškolskog uzrasta, do visokog obrazovanja, a obuhvaća djecu sa smetnjama u razvoju, djecu sa invaliditetom, djecu iz marginaliziranih grupa, ali i darovitu djecu.
Sve navedene grupacije trebaju se naći u redovnom obrazovnom sustavu što znači da bi svako dijete, prema svojim mogućnostima napredovalo i usvajalo gradivo, što u konačnici znači da bi se svakom djetetu prilagođavali sadržaji i brzina usvajanja istih. Različitost zapravo znači da bi đaci u istom razredu učili različite sadržaje u okviru gradiva koje se obrađuje.
Stručnjaci koji rade sa takvom djecom tvrde da će im napredovanje biti produktivnije u grupi vršnjaka, a da će se pri tome ostali đaci od malih nogu privikavati da toleriraju različitost, pomažu drugima u radu i učenju jer dok učitelj objašnjava djetetu sa smetnjama u razvoju pojednostavljeno, sva ostala djeca će brže i lakše shvaćati sadržaje, odnosno gradivo.
U kraćem obraćanju članovima projektnog tima i načelniku općine, ravnateljica Anka Posavac je rekla: – Htjela bih nešto općenito reći o inkluzivnom obrazovanju, a taj projekt predstavit će naša defektologinja škole, Aleksandra Grubač. Što je zapravo inkluzivno obrazovanje? Inkluzivno obrazovanje je pokušaj obrazovanja osoba sa intelektualnim teškoćama, njihovom što boljom integracijom u redovite obrazovne programe.
Na kraju predavanja načelnik općine Okučani Aca Vidaković, dodao je: – Razvoj i plan škole je jedan dokument bez kojeg se ne bi mogli nigdje natjecati za nikakve fondove. Mi smo na općinskom vijeću donijeli gospodarski plan općine Okučani od 2014./2017. godine i u tom našem planu također postoji škola. Više se ne mogu tražiti sredstva iz EU ako nemamo svoju strategiju i plan institucija ili škole i naravno to mora biti sve uvršteno u zajednički plan, ali imamo drugi problem, a on je Županija koja nije donijela svoj strateški plan.
U svrhu provođenja projekta imenovani smo ĉlanovi projektnog tima na sjednici Vijeća uĉitelja i Vijeća roditelja. Ispred vijeća uĉitelja imenovani su: prof. književnosti i hrvatskog jezika Kristina Apanović, dipl. uĉiteljica razredne nastave i engleskog jezika, Lidija Matokanović, dipl. uĉiteljica razredne nastave Rahela Radecki Ivakić, pedagoginja škole Katarina Neralić i ravnateljica škole Anka Posavac. Ispred vijeća roditelja izabrana je Aleksandra Zdunić, dipl. ing. poljoprivrede.
Za ovaj projekt EU je donirala 9.500 eura, a novac će se potrošiti za nabavku opreme i materijala potrebnog za provođenje ovog projketa. Predavanje na ovu temu održala je Aleksandra Grubač, defektologinja škole, koja je odradila cijeli projekt uz pomoć članova projektnog tima i ravnateljice Anke Posavac.