U novom blogu želim obraditi studiju slučaja koja se desila nedavno svjetskoj multinacionalki na hrvatskom tržištu. Tko još nije povezao o kojoj kompaniji se radi, dat ću vam hint – ona kompanija koja je uz svoj brand počela vezati Djeda Mraza (na engleskom Santa Claus) .

Da, znate o kome se radi – o firmi registriranoj za djelatnost proizvodnje osvježavajućih napitaka, proizvodnji mineralne i drugih flaširanih voda. Online izvori kažu da su u 2022. godini u Hrvatskoj zapošljavali oko 450 radnika, dok u svijetu oko 10.000 tisuća.

Ono što mi je, da se tako izrazim, upalo u oko jest kriza s lužinom pronađenoj u mineralnoj vodi i izazvala teška oštećenja jednjaka. Iz moje perspektive građanke zdrava logika mi kaže da je to bio jedan izoliran slučaj moguće je spekulirati da je netko treći van sustava proizvodnje i laboratorija „ubacio“ neki sastojak, no kako je moguće da su se slični slučajevi dešavali na različitim lokacijama i s različitim tipovima pića iste kompanije?

Zapravo za tu kompanije uopće nije od pomoći činjenica ako i kada se utvrdi da je možda greška došla iz nekog trećeg izvora, jer sam kontekst da se tvoje ime i tvoj ugled spominje u kontekstu trovanja, a etabliran si proizvođač bezalkoholnih pića desetljećima je šteta sama po sebi.

Ono što me fascinira u cijeloj ovoj situaciji je zapravo ono iz čega izvlačim lekciju. Naime, jeste li primijetili da se ova kompanija na našem tržištu ponaša kao da se ništa nepovoljno po njih nije dogodilo. S jedne strane je to za mene drskost, a s druge velika hrabrost. Treće, jeste li primijetili da su neki dominantni mediji s kojima je ova kompanija u partnerskim odnosima dugi niz godina, ponijela se prozivački ili optužujući nasprema ovog diva? Ja bih rekla da baš i nisu. E to se zove moć kapitalnog utjecaja. Jer na kraju dana, svi ti mediji danas žive od prodanih reklamnih prostora, a pritome korak smo do Božića i božićnih praznika. A da se vratimo na početak, tko je ono implementirao simbol i boje Božića u svoj brand?

Želim reći da što god i kako god, ekonomija kako je posložena za vrijeme našeg stvaranja, svodi se na interes.

Zato i vas, čitatelji moji, podsjećam; mudro u svoje bitke. Prvo razmisli pa djeluj!

Mirela

Komentari
Prethodni članakPoljoprivrednici Brodsko-posavske županije zadovoljni održanim sastankom u Ministarstvu: povlače se s punktova
Sljedeći članakDanas i sutra posjetite izložbu malih životinja u Društvenom domu