Sve više djece i adolescenata treba psihološku pomoć, a u školama kronično nedostaje stručnjaka, posebno psihologa.
-” Sadašnje generacije, barem koliko ja vidim kroz svoj posao i rad, su manje samostalne. Traže podršku i tuđu pomoć, sporije odrastaju u smislu osamostaljivanja, pa im je teško otići u novu školu, novu sredinu, očekuju da se umjesto njih odrade njihove zadaće. Prijašnje generacije su bile odraslije, bili su više svoji. Imam u novim generacijama sve više djece s psihičkim poteškoćama, sa mislima koje su prije 10 godina bile puno rjeđe. No moram ih pohvaliti, nisu toliko agresivni, nemamo više tuča niti fizičkih sukoba. No, bojim se da se to sve preselilo online, pa ne vidimo ovo izvana. Zato imamo rezultate anksioznosti i depresije. Borim se s tim dijelom, jer ja sam stručni suradnik pedagog, imam iskustva no, nisam psiholog, zato tražim pomoć drugih struka koje prije nisu bile toliko potrebne,” – ističe pedagog Mira Linjaković.
U Hrvatskoj imamo sve više djece s poteškoćama kojima je također potrebna pomoć stručnog kadra pa bi se tada psiholozi i pedagozi mogli više baviti djecom koja imaju druge probleme i poteškoće. Danas i puno više djece živi s jednim roditeljem nego što je to bilo prije, a na što također treba obratiti pažnju. Tu su i društvene mreže, mediji, informacije koje su im dostupne, kako dobre tako i one manje dobre i edukacija i suradnja s roditeljima je možda najbolje rješenje.
-” Svi roditelji koji su u kontaktu s djetetom mogu primjetiti promjene. I kad ih djeca odbijaju i ne žele kontakt, roditelji ne smiju odustati. Kad se izgubi komunikacija i stvori zid, dijete će tražiti druge osobe od povjerenja a to sve može završiti loše. Osjećaje djece, kakvi god oni bili, čak i ako se odraslima učine nebitnim, treba uzeti u obzir. S djecom treba razgovarati, ne smije ih se zanemarivati u niti jednom segmentu, a također ne treba na njih vršiti ni pritisak što se tiče uspjeha u školi, sportskih ili ostalih aktivnosti,” – napominje Linjaković.
Puno se bivših učenika vratilo u Elektrotehničku i ekonomsku školu u novoj ulozi, pa je kombinacija iskustva i mladosti recept za uspjeh, kako ističe pedagoginja Linjaković ono što su naučili na fakultetu je temelj, iskustvo će ih dodatno izgraditi u dobre nastavnike. Kolektiv u školi se pomladio i svi su zadovoljni novim mladim profesorima koji su puni novih ideja spremni za realizaciju. Svaka nova osoba daje novi polet, ali, kako je pedagoginja istaknula, u školi nedostaje psiholog koji je sve potrebniji u posljednje vrijeme.