Sve srednje škole u Hrvatskoj mogu se prijaviti za sudjelovanje u projektu koji Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu provodi uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. U odabranim školama održavat će se radionice za učenike i predavanja za nastavnike i roditelje, a jedan učenik škole postat će Ambasador virtualne sigurnosti – aktivni sudionik u prevenciji elektroničkog nasilja među svojim vršnjacima!

Tko se može prijaviti?

Na natječaj se mogu prijaviti sve srednje škole u Republici Hrvatskoj, a prednost će imati škole iz područja posebne državne skrbi.

Obveze odabranih škola

Provedba svih aktivnosti je u potpunosti besplatna za škole.

Škole će biti zadužene za koordinaciju provedbenih aktivnosti između DKMK-a i ciljnih skupina (učenika, roditelja i nastavnika) što uključuje slanje prijedloga termina održavanja edukacije te osiguranje prostorija/učionica za provedbu aktivnosti.

Također, odabrane škole se obavezuju da će sudjelovati u procesu odabira jednog učenika/učenice koji će postati Ambasador.

Kako se prijaviti?

Za prijavu je potrebno poslati kratko pismo interesa (do 1 kartice teksta) koje uključuje:

  • Ime škole i kontakt osoba koja će biti zadužena za komunikaciju s voditeljem projekta i po dogovoru oko završetka edukacije te će biti uključena u proces odabira Ambasadora u svojoj školi.

  • Kratki opis škole i potrebe učenika.

  • Obrazloženje zašto bi baš vaša škola trebala biti uključena u provedbu projekta Ambasadori virtualne sigurnosti.

Prijave šaljite putem e-pošte na: [email protected]

Rok za prijavu: 10. studenog 2025.

Nakon završetka natječaja, stručni tim DKMK-a odabrat će osam škola koje će biti uključene u provedbu projekta. Odabrane škole bit će obaviještene putem elektroničke pošte.

Novi projekt Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu bavi se prevencijom elektroničkog nasilja kroz edukaciju, angažman mladih i osnaživanje školske i lokalne zajednice. U sklopu projekta organizirat ćemo nagradni natječaj za sve srednje škole putem kojeg će se moći uključiti u projekt iz kojeg će biti izabrani učenici koji žele postati Ambasadori virtualne sigurnosti. U svakoj izabranoj školi bit će održane edukacije za učenike, roditelje i nastavnike.

Kroz provedbu nagradnog natječaja projekt će omogućiti uključivanje škola iz cijele Hrvatske kao iz područja posebne državne skrbi. Odabrat ćemo 8 škola koje će sudjelovati u provedbi projektnih aktivnosti i 8 učenika Ambasadora virtualne sigurnosti iz tih škola.

  • Tko su Ambasadori virtualne sigurnosti?

Iz svake škole uključit ćemo jednog učenika koji će postati Ambasador virtualne sigurnosti, osnažen za daljnju diseminaciju znanja među svojim vršnjacima. Ambasadore ćemo izabrati temeljem motivacijskih pisama učenika u kojima će sami učenici moći navesti razloge zbog kojih žele postati Ambasadori.

Ambasadori sigurnosti DKMK-a postat će aktivni sudionici u prevenciji elektroničkog nasilja čime će se osigurati kontinuirano širenje znanja i podrška u školskim zajednicama. Učenici – ambasadori – će tijekom deset online susreta s članovima DKMK-a i partnera projekta udruge Pragma, iznositi vlastite prijedloge, ideje i informacije o aktualnom stanju među mladima u njihovoj sredini – referirajući se na navike na internetu, trendove, aktualnosti i slično kako bismo njihov glas i sugestije za bolju prevenciju elektroničkog nasilja.

Temeljem njihovih iskustava i preporuka zajedno ćemo kreirati „Strategiju za učinkovitu prevenciju elektroničkog nasilja među mladima“ koja će sadržavati ključne smjernice i preporuke za učenike, roditelje i nastavnike”.

  • Projekt traje dvije godine

Prva godina projekta bit će usmjerena na nagradni natječaj, odabir škola, provedbu edukacije za učenike, roditelje i nastavnike te odabir Ambasadora virtualne sigurnosti.

Druga godina fokusirat će se na rad s Ambasadorima te na kreiranje Strategije, kao i na izvedbu predstave „Game over” i završnog događanja – panel rasprave i dodjele nagrade „Medijski Platon”.

  • Na koji će način roditelji i nastavnici sudjelovati u projektu?

Roditelji i nastavnici često ističu da nema osjećaja kompetentnih razgovarati s djecom o njihovim aktivnostima u virtualnom svijetu, jer nedovoljno znaju o tom području. Osim što ćemo ih informirati o aktualnim trendovima i navikama mladih na internetu, dobit ćemo i konkretne alate i smjernice za prepoznavanje i trenutnu reakciju na elektroničko nasilje. Uz to, poticat ćemo ih na otvorenu i poticajnu komunikaciju unutar škola i obitelji kako bi djeca uvijek znala da im se mogu obratiti u slučaju susreta s elektroničkim nasiljem bez straha od kazne i osude.

  • Predstava o sekstingu i elektroničkom nasilju Game over

U sklopu projekta predviđene su i izvedbene predstave Game Ove r. Kroz priču dvoje srednjoškolaca, koji dolaze iz potpuno različitih okruženja, ali se susreću na zajedničkom i opasnom putu digitalnog svijeta, istražuje tamne strane popularnih društvenih mreža poput TikToka, Instagrama, Snapchata i BeReala. Predstava posebno ističe koliko su postupci sekstinga i seksualnog iznuđivanja opasni te kako mogu imati kobne posljedice.

Očekivani rezultati projekta uključuju povećanu svijest o sigurnosti na internetu, bolje kapacitete za prepoznavanje i planiranje elektroničkog nasilja te jačanje međuvršnjačke podrške. Dugoročni učinci projekta ogledat će se u održivosti aktivnosti kroz uključivanje škola, razvoj i primjenu kreirane Strategije i nastavak rada Ambasadora sigurnosti u svojim zajednicama.

Projekt se provodi uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.

Komentari
Prethodni članak„Sačuvajmo stare sorte Cernik 2025.“: Tradicija, znanje i okusi djetinjstva na jednom mjestu