Protekli je tjedan u Domu kulture, u organizaciji Učilišta Relković otvorena izložba skulptura u staklu. Kipar Petar Dolić predstavio je svoje radove dok je kustosica Iva Körbler objasnila kako je umjetnikov talent u svega nekoliko poteza izdvoji prepoznatljive crte lica, glave, frizure i karaktera portretiranih, ubraja ga također u vrsne portretiste na recentnoj hrvatskoj likovnoj sceni.
Malo je kiparskih imena na recentnoj hrvatskoj likovnoj sceni koja se mogu nositi s bilo kojim kiparskim zadatkom, i jednako kvalitetnim oblikovanjem u bilo kojem materijalu. Petar Dolić pripada među takve kipare, štoviše, svojim je dosadašnjim opusom dao pečat cijeloj srednjoj generaciji naših kipara. Postojanom kvalitetom zanatskog segmenta jednako je tako ukazivao kako je baštinio stariju plejadu značajnih kiparskih prethodnika koji su mu otvorili niz mogućnosti; od kojih je učio i nastavio se kretati vlastitim putem bez da poseže za rješenjima velikih prethodnika (Šime Vulas, Raul Goldoni, Kuzma Kovačić, Slavomir Drinković, Miroslav Šutej).
Osim u kamenu i bronci, Dolić se kiparski izražava i u drugim materijalima poput drveta i stakla. Posebno su zanimljivi njegovi portreti naših poznatih velikana na polju kulture i umjetnosti, izrađeni u plavičasto-zelenkastom staklu.”Od Ljube Ivančića, Branka Ružića, Đure Sedera do Dubrovčana – Luka Paljetka, Iva Dulčića i najrecentnijih bista posvećenih Marinu Držiću, Petar Dolić uspijeva u staklu predočiti nevjerojatno istančane portretne karakteristike navedenih velikana. Ono što u slikarstvu znaju postići vrsni crtači sa samo nekoliko linija, Dolić postiže bruseći staklo minimalističkim postupcima kojima stvara čvrste, fine i taktilne forme“, zapisala je povjesničarka umjetnosti Anita Ruso.
Petar Dolić je umjetnik koji nikada nije slijedio trendove, postojano je gradio svoj svijet tema i motiva baštinjen na ideji da je najistinitije raditi motive koje je vidio u svojoj okolini / djetinjstvu / pejzažu predaka, čime je u dvadesetak godina stasao u ime čijim se skulpturama i objektima teško može naći zanatska, motivska ili stilska mana. U tom vanjskom krugu modernističke kiparske tradicije spojenim s unutrašnjim krugovima motiva iz vlastita svijeta, formirao se umjetnikov jasan senzibilitet prema tradiciji biomorfne, organičke i vitalističke skulpture: možemo reći kako su se te tri odrednice pokazale u radovima Petra Dolića neraskidivim dijelom njegova svjetonazora – materijalnim, vanjskim produžetkom unutrašnje percepcije svijeta. Izniman umjetnikov talent da u svega nekoliko poteza izdvoji prepoznatljive crte lica, glave, frizure i karaktera portretiranih, ubraja ga također u vrsne portretiste na recentnoj hrvatskoj likovnoj sceni, – kaže kustosica Iva Körbler.
BIOGRAFIJA:
Rođen 1975. u Travniku, diplomirao kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1999. u klasi Šime Vulasa te je pohađao izborni kolegij medaljarstva i male plastike u klasi Damira Mataušića. Do sada je izlagao na 66 samostalnih i 75 skupnih izložbi, i dobitnik je brojnih nagrada; od Rektorove nagrade, preko nagrada na natječajima za skulpture, Prve nagrade na trijenalu hrvatskog akvarela do Nagrade galerije Forum 2012. godine.
Autor je mnogih značajnih spomenika javne plastike poput „Podmornice“ na zagrebačkom Velesajmu, Spomenika poginulim braniteljima u Labinu, Spomenika Oluji ’95 u Kninu, Spomenika pomorcu i pomorstvu u Rijeci, Spomenika poginuloj djeci u Domovinskom ratu u Slavonskom Brodu, Spomenika Tvrtkov biljeg u Prozoru u Rami (BIH), skulpture Vlahe Bukovca u Cavtatu, estetski osmišljene sakralne plastike po Hrvatskoj i BIH, ali i autora skulpture koja se dodjeljuje kao nagrada za Animafest.
Mnoga djela nalaze mu se u stalnom postavu muzejâ, privatnim kolekcijama kod nas i u inozemstvu.
Član je HDLU- a i HZSU- a, živi i radi kao samostalni umjetnik u Zagrebu.