U Domu kulture otvorena je izložba umjetnice Jadranke Ivaniš pod nazivom Avantura putovanja. Prije same izložbe, umjetnica je održala radionicu izrade nakita.

Jadranka Ivaniš Yaya, ističe kako ju zanima „avantura koja podrazumijeva prepreke, otkrića, greške, neočekivana iskustva, lijepe i ružne slike koje su nužne za rast i nova otkrića“. Njezini radovi zrcale ideju da umjetnosti treba danas pristupati nekonvencionalno, intuitivno i daleko od već potrošene matrice postkonceptuale, vraćajući se na korijene Novih divljih, drugog vala ekspresionizma, lirske apstrakcije i kaligrafije s izraženom kontemplativnom komponentom.

Jadranka Ivaniš Yaya u kontinuitetu razvija ekspresionističku ideju suvremenog urbanog šamana, koja se odlično uklapa u recentne tendencije u umjetnosti srednje Europe, a ne samo na tradiciju Novih Divljih (Die Neue Wilde), Karela Appela (grupa Cobra) ili Josepha Beuysa. Klasičnu štafelajnu sliku proširuje prema kolažu, asamblažu, odnosno, slikoreljefu i slikokolažu.

U novom ciklusu slika, crteža i slikokolaža stvara niz fascinantnih planova i prizora, s bezbrojnim detaljima piktogramske naravi, koji zajedno funkcioniraju kao snažna vizualna cjelina. Iskazujući delikatan osjećaj za kompoziciju prizora, Jadranka Ivaniš prezentira dinamički i značenjski moćne slike, ispunjene fragmentima podsvijesti, snova, ali i uvijek prisutnih arhetipova. U tom preklapanju iskustava, bliska je i nadrealističkom repertoaru s motivom tzv. licâ-maski, kao i odjecima plemenske umjetnosti (tribal art). U nekim ćemo njezinim prizorima podjednako prepoznati senzibilitet Victora Braunera ili Juliana Schnabela. Neće odoljeti niti povremenom skretanju u posthipijevsku urbanu džunglu! Uostalom, umjetnica svaki dan provodi promatrajući kroz prozor divlju šumu padina Medvednice, gdje se kao na pozornici – doslovce ispred nje – odvija paralelni biljno-animalni život. Sve što nam pomaže preživjeti u današnjem istinski rascijepljenom i psihodeličnom svijetu te sačuvati donekle zdrav razum na površini, prepoznajemo u njezinom djelu kao terapijsko procesualno iskustvo. Čini nam se kao da svaki dan živimo barem dvije ili tri paralelne stvarnosti. Stoga za Yayu slike funkcioniraju kao prozor u prostore njezinih misli, emocija, stavova, dnevnih raspoloženja, ali i umjetničin satirično-kritički komentar društva.

-” Često će prepraviti jedno ranije gotovo djelo ili mu se vraćati kako bi simbolički popravila nesavršeni prostor malog fragmenta slike ili slikocrteža, poput magijskog čina kojim vraćamo ravnotežu u naš vanjski svijet. Vjerujući u ideju kako nema savršene slike i kako djelo uvijek odražava našu nutrinu, za Jadranku Ivaniš slikarstvo je duboko osobno putovanje oslobođeno svih inhibicija,” – kaže kustosica Iva Körbler.

BIOGRAFIJA:

Jadranka Ivaniš Yaya rođena je u Zagrebu 1974. godine.

Upisuje Školu primijenjene umjetnosti i dizajna / odsjek slikarstva. Nakon završene srednje škole upisuje Grafički fakultet u Zagrebu, ali nakon godinu dana ipak se odlučuje za Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje je i diplomirala 2000. u klasi prof. Zlatka Kesera. Godine 2009. upisuje Talijansku školu mode i dizajna Callegari te dobiva diplomu za stilista uređenja unutarnjih prostora. 2011./2012. godine u Modroj lasti piše rubriku “Yayino gnijezdo” koja se kroz likovnost bavi izradom praktičnih predmeta za djecu i mlade. Paralelno gradi glazbenu karijeru u grupi Jinx (od 1993.). Slika, održava likovne radionice za djecu i mlade te za osobe sa posebnim potrebama. Dizajnira nakit i uređuje i vodi na Yammatu radijsku emisiju “Yayino gnijezdo” koja ugošćuje umjetnike. Članica je HDLU- a, HGU- a i HZSU- a. Živi i radi u Zagrebu.

Komentari
Prethodni članakPlaće u Brodsko-posavskoj županiji 17 posto ispod državnog prosjeka
Sljedeći članakU ovogodišnjoj žetvi očekuje se urod od oko milijun tona pšenice