Nakon uspješno odrađenog prvog polugodišta i niza aktivnosti koje su u OŠ Mato Lovrak proveli, u drugom polugodištu posvetit će se pripremama za natjecanja i nacionalne ispite.

Prošle godine učenici ove škole, zajedno sa svojim mentorima i učiteljima ostvarili su zavidne rezultate na natjecanjima iz raznih predmeta i disciplina, a potrudit će se da to ostvare i u ovoj godini.

Osim natjecanja, drugo polugodište obilježit će i pripreme za nacionalne ispite. Uz 40 tisuća učenika osmih razreda, ove godine nacionalne ispite pisat će i svi učenici četvrtih razreda, njih oko 37 tisuća. Nacionalni ispiti provode se već nekoliko godina kao pilot-projekt u manjem broju škola, lani su ih pisali svi osmaši, dok će ova školska godina biti prva u kojoj će ove ispite, u ožujku polagati svi učenici četvrtog i završnog razreda osnovne škole u Hrvatskoj.

„Četvrti razredi pisat će ove godine po prvi puta nacionalne ispite u cijeloj Hrvatskoj, a cilj je, između ostalog, da se utvrdi kolika je ostvarenost ishoda u završetku razredne nastave prije prelaska u predmetnu nastavu, da se vidi kako se kurikulum treba prilagoditi, na koji način ishode drugačije oblikovati da bi bili konkurentni na samom tržištu jedno dana.“ – pojašnjava ravnateljica OŠ Mato Lovrak Vesna Lončar Cindrić.

Ove godine, dodaje, za učenike osmih razreda nacionalni ispiti još uvijek nisu uvjet za upis u srednju školu, ali dobar su pokazatelj da sami učenici i roditelji vide u kojem dijelu trebaju pojačati učenje.

Kada je riječ o rezultatima učenika OŠ Mato Lovrak prošle godine, ravnateljica je zadovoljna ostvarenim. „Iz Hrvatskog jezika i Matematike učenici su ostvarili rezultate iznad nacionalnog prosjeka, iz ostalih predmeta unutar prosjeka. Imamo prostora za poboljšanje, kao i svaka škola, ali ovisi uvijek, prvenstveno o generaciji i djeci.“ – kaže.

„Uspoređivali smo rezultate nacionalnih i zaključnu ocjenu u školi. Nigdje kod nas zaključna ocjena nije bila u odstupanju od samog rezultata nacionalnog ispita. Nije se dogodilo da je iz nekog predmeta učenik imao pet, a na nacionalnom ispitu trojku. Naše su ocjene bile ili u prosjeku ili čak ispod ostvarenog rezultata na nacionalnom ispitu. U pogledu objektivnosti prilikom ocjenjivanja, jedni smo od najobjektivnijih na razini županije.“ – ističe.

Što se tiče samog sustava ocjenjivanja, ravnateljica pojašnjava kako se on nije značajnije mijenjao i razmišljanje je javnosti, posebno učenika i roditelja, da je važna isključivo ocjena. „Nažalost, još uvijek je ta sumativna ocjena nešto što se gleda kao krajnji pokazatelj znanja. Međutim, polako se naglasak stavlja na to da je važno formativno vrednovanje i praćenje učenika gdje se vidi njihov napredak. Proći će još godina dok ne shvatimo da nije važna ocjena nego znanje.“ – zaključuje.

Komentari
Prethodni članakU ĐAKOVU ODRŽANA 16. SJEDNICA SAVJETA ZA SLAVONIJU, BARANJU I SRIJEM
Sljedeći članakI ove godine Dječji pokladni dan u Novoj Gradiški, pridružite im se