U organizaciji Zajednice za ukapljeni naftni plin Hrvatske gospodarske komore, Pučkog otvorenog učilišta Auto moto centra Nova Gradiška te Grada Nova Gradiška jučer je održan stručno edukativni skup “Alternativna goriva i kulturna baština”.

Stručna je rasprava održana s ciljem prepoznavanja prednosti korištenja alternativnih goriva i zaštite kulturne baštine, stoga je na skupu predstavljena problematika vezana uz zaštitu zraka, posljedice koje mogu nastati po objekte kulturne baštine, arhiviranje stanja objekata kulturne baštine korištenjem suvremenih informatičkih metoda (3D digitaliziranje) te posljedice upotrebe dizel goriva u prometu u Europskoj uniji i Republici Hrvatskoj.

O ovoj temi su progovorili predstavnici Hrvatske gospodarske komore, Ministarstva kulture, predstavnici konzervatorskih odjela Ministarstva Kulture, predstavnici Sveučilišta u Zagrebu, Međunarodne plinske Unije za stlačeni prirodni plin (IGU_CNG), Centra za vozila, Zajednice za ukapljeni naftni plin Hrvatske gospodarske komore.

Kako je istaknuo Josip Kelemen, potpredsjednik Zajednice za ukapljeni naftni plin Hrvatske gospodarske komore, još od Industrijske revolucije poznato je da razne emisije štetnih stvari u zrak onečišćuju okoliš i utječu na objekte:

– Dolazi do erozija pročelja, uništavanja povijesne baštine i dokazano je da u najnovije vrijeme cestovni promet ima najveći utjecaj na tu pojavu i najveći je zagađivač. Nakon što je u Europskoj uniji krenula priča oko ozelenjivanja voznih parkova, u 2015. godini otkriveno je da se lažiraju podaci o emisiji štetnih tvari. To je bio dokaz i poziv na alarm jer je utvrđeno da su količine štetnih tvari daleko veće nego u papirima. Danas je činjenica da zbog ovoga u svim zemljama Europske unije dolazi do klimatskih poremećaja koje izazivaju kisele kiše koje uništavaju pročelja i kulturnu baštinu. Mi želimo pokazati kako korištenjem alternativnih goriva možemo pridonijeti smanjivanju kiselih kiša i oštećivanju kulturne baštine. Najbolji primjer za primjenu alternativnih goriva, posebice auto plina je grad Beč koji je uvođenjem 550 autobusa na propan butan smanjio prosječnu emisiju na godišnjoj razini 18 tisuća tona čađi, a u 20 godina korištenja tvrdi se da su smanjili preko 400 tona čađi koja je svake godine padala na brojne znamenitosti ovoga grada.

Ta iskustva iz Beča, Londona, Parisa želimo implementirati u Hrvatskoj i pokazati da i naša zemlja može korištenjem alternativnih, posebice plinovitih goriva dati značajn doprinos očuvanju kulturne baštine – kaže Kelemen.

 

no images were found

Komentari
Prethodni članakSava Beach Party vol. 7 ove subote u Slavonskom Kobašu
Sljedeći članakNikad ujedinjenija Nova Gradiška proslavila ulazak Vatrenih u finale Svjetskog nogometnog prvenstva