Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je upute za rad vrtića i razrednu nastavu te posebne razredne odjele i rad s djecom s teškoćama koja imaju pomoćnika u nastavi od 25. svibnja. Po novome, rad u predškolskim ustanovama i školama u sadašnjim epidemiološkim uvjetima uz poštovanje uputa smatra se jednako sigurnim za djecu i zaposlenike kao i rad od kuće odnosno ostanak kod kuće, te se omogućuje uključivanje sve djece u vrtiće i škole.
Uprave ustanova će obavijestiti roditelje da ne dolaze u pratnji djeteta i ne dovode dijete u ustanovu ako imaju simptome respiratorne bolesti. Ne preporučuje se da se uzima izjava od roditelja radi uključivanja djeteta u ustanovu vezano za ove upute. Roditeljima treba omogućiti naknadno uključivanje djeteta u vrtić i školu.
Najveća novost jest ta da se omogućuje rad u većim skupinama; umjesto dosadašnjih devetero učenika, radit će se u skupinama od oko 15 do 20 djece, s tim da 20 nije maksimalno ograničenje.
U svim objektima važno je provoditi i poštovati opće mjere sprječavanja širenja zaraze. Kao i do sada, prostorije moraju biti što veće i imati mogućnost provjetravanja, odvojene vratima od prostorija koje koriste druge skupine te se treba izbjegavati ulazak drugih osoba u prostorije. Uklonjena je i preporuka da svaka skupina koristi svoj toalet, sada se propisujue da korištenje toaleta treba organizirati na način da se pojedino dijete drži na udaljenosti koliko je moguće od djece iz drugih odgojno-obrazovnih grupa, primjerice, ako je toalet manje površine dijete može pričekati izvan toaleta da drugo dijete izađe.
Kada je riječ o zaposlenicima, na ulasku u školu mjerit će im se temperatura, te se vodi evidencijska knjga o vrijednostima.
Fizičko udaljavanje. Rad ustanove neophodno je organizirati na način da se osigura koliko je moguće socijalno distanciranje. Neophodno je poticati fizički razmak kao i pojačanu osobnu higijenu djece. Ipak, treba očekivati da će biti određenih odstupanja u provedbi uslijed specifičnosti i potreba pojedinih odgojno obrazovnih procesa i njege djeteta te razvojnih značajki pojedinih dobi što su:
- istraživanje prostora i predmeta koji okružuju dijete (u određenoj dobi stavljanje u usta ruku i predmeta),
- znatiželja u odnosu na druge osobe/drugu djecu,
- motorička nespretnost i nedoraslost,
- potreba za kretanjem
- Na ulazu u vrtić i školu te u školi na nekoliko lako dostupnih mjesta treba postaviti dozatore s dezinficijensom za dezinfekciju ruku školske djece i odraslih s uputom za korištenje. Djeca predškolske dobi ne dezinficiraju ruke nego ih češće peru sapunom i vodom, a i kod školske djece prednost ima pranje ruku.
Cijeli dokument možete pročitati OVDJE
Foto: Internet/Ilustracija