Kako biti inovativan i korak ispred, a koristiti vlastite resurse i snage pravi su primjer profesori i učenici novogradiške Elektrotehničke i ekonomske škole Nova Gradiška.
Pred njima je još jedan vrijedan europski projekt pod nazivom „KA 201 DEMETER” u kojemu će biti partneri zajedno s Francuskom, Njemačkom i Španjolskom, dok je nositelj projekta Švedska. Projekt je predstavio profesor elektrotehnike Zoran Ivančić, voditelj projekta:
Kako je istaknuo, u osnovnom timu za provedbu projekta i inovacije u nastavi su Krunoslav Cvitković, Tibor Čolović, Boris Grgić i Sara Stuburić.
– Projekt će trajati 30 mjeseci od 15. rujna 2019. do 14. ožujka 2022. godine.
Ukupna vrijednost projekta je 211.825 eura.
Cilj projekta je napraviti tri intelektualna izlaza, set tematskih modula od najmanje sedam tematskih cjelina. U tim tematskim cjelinama ćemo napraviti pripreme i dokumentaciju sati koje će učenici odraditi; svaki od partnera će odraditi 240 sati rada.
Dijelove koje odradimo unutar projekta će svaki od partnera provesti sa svojim učenicima i vidjeti je li primjenjiv u njihovim sredinama. Sljedeći je korak online tečaj, tj. tematsko učenje i edukacija za nastavnike koji će to kasnije pokušati uvesti u redovnu nastavu.
Mi ćemo, u biti provoditi testiranje i nadogradnju tečajeva. Uslijedit će izrada korisničkog priručnika za nastavnike koji ćemo mi odraditi. Naš će zadatak biti napisati kako će se sve to moći primijeniti u školama.
Uz intelektualne izlaze, potrebno je napraviti i rover za detekciju mina. Trenutno smo odradili početni sastanak u Švedskoj, uslijedit će sastanci u Francuskoj, Hrvatskoj, Njemačkoj, Španjolskoj i internacionalni sastanak u Belgiji. Dogovoreni tematski moduli su: senzori i označavanje, pogon i šasija, upravljanje, podatkovna veza, izvor napajanja, IT testiranje, poslovna ekonomija, mine i subobi u prošlosti, mine i industrija oružja te mine i ljudska prava.
Konkretno, radi se o stroju koji detektira mine, on će imati indukcijski senzor, poput štapa, te će u slučaju kada detektira minu ispustiti nešto za označavanje. Sve što napravimo, učenici će pokušati provesti kroz nastavu. Ideja je da se u svakoj državi provedu slične lekcije i da se učenici dogovaraju s kolegama iz drugih zemalja što je tko uspio postići – kaže Ivančić.
Više nego zadovoljna je ravnateljica Elektrotehničke i ekonomske škole Nova Gradiška Sanja Müller Zoričić:
– Ovo je naš uži tim profesora koji odrađuje projekt, ali moram istaknuti da su u njegovu realizaciju uključeni gotovo svi naši profesori. Ono što je bitno istaknuti činjenica je da kroz ovaj projekt realiziramo ono što naša kurikularna reforma nastoji provesti kroz opće obrazovne predmete, s time da smo mi ovim načinom prešli u struku. Vjerujem da ćemo uspjeti realizirati projekt na zajedničku korist i dobro svih nas.