Novost u našem novogradiškom Muzeju prometa i tehnike je svakako nedavno konačno opremanje eksponata aviona Utva – 66. Uz ostale primjerke iz područja tehnike i prometa, ovaj zanimljivi avion trajni je eksponat našeg Muzeja stoga navratite i zakoračite u svijet razvoja prometa i tehnike kroz povijest.

Općenito o modelu aviona:

Utva-66 je zrakoplov s četiri sjedišta, visokokrilac, koji je proizvođen u bivšoj SFRJ. Razvijan je na prijašnjoj inačici Utva-60 a prvi let je bio 1966. godine. Avion je bio predviđen za slijetanje na nepripremljene terene a njegovim STOL osobinama doprinosili su ugrađena predkrilca i zakrilca. Pilotska kabina opremljena je s duplim komandama leta. Micanjem prednjeg desnog i zadnjih sjedišta (ambulantna inačica) u avion su se mogla smjestiti dvoja nosila s ozlijeđenim osobama. Umjesto plovaka za slijetanje na vodu, na podvozje su se mogle montirati skije. Izrađeno je oko 130 Utva-66 zrakoplova. Posljednji zrakoplovi su povučeni iz vojne službe 1999. godine.

Avion Utva 66 je višenamjenski zrakoplov koji je razvila tvrtka Utva iz Pančeva, u bivšoj Jugoslaviji. Prvi je put poletio 1966. godine, a bio je namijenjen za izviđanje, vezu, prijevoz tereta i medicinsku evakuaciju. Ima dvosjednu kabinu s mogućnošću prijevoza dodatnih putnika ili opreme, a sposoban je uzlijetati i slijetati na kratke i nepripremljene piste. Pokreće ga klipni motor, a odlikuje se jednostavnom konstrukcijom i pouzdanošću u terenskim uvjetima. Utva 66 se najviše koristila u vojne svrhe, posebno u Jugoslavenskoj narodnoj armiji, ali je imala i civilnu primjenu. Danas se smatra važnim primjerom domaće zrakoplovne industrije tog razdoblja.

Komentari
Prethodni članakPredstavljamo novi spot Novogradiščanke Jasminke Vuković
Sljedeći članakHITNA MEDICINSKA INTERVENCIJA Vatrogasci osiguravali slijetanje helikoptera kod naplatnih kućica