Novost u našem novogradiškom Muzeju prometa i tehnike je svakako nedavno konačno opremanje eksponata aviona Utva – 66. Uz ostale primjerke iz područja tehnike i prometa, ovaj zanimljivi avion trajni je eksponat našeg Muzeja stoga navratite i zakoračite u svijet razvoja prometa i tehnike kroz povijest.
Općenito o modelu aviona:
Utva-66 je zrakoplov s četiri sjedišta, visokokrilac, koji je proizvođen u bivšoj SFRJ. Razvijan je na prijašnjoj inačici Utva-60 a prvi let je bio 1966. godine. Avion je bio predviđen za slijetanje na nepripremljene terene a njegovim STOL osobinama doprinosili su ugrađena predkrilca i zakrilca. Pilotska kabina opremljena je s duplim komandama leta. Micanjem prednjeg desnog i zadnjih sjedišta (ambulantna inačica) u avion su se mogla smjestiti dvoja nosila s ozlijeđenim osobama. Umjesto plovaka za slijetanje na vodu, na podvozje su se mogle montirati skije. Izrađeno je oko 130 Utva-66 zrakoplova. Posljednji zrakoplovi su povučeni iz vojne službe 1999. godine.
Avion Utva 66 je višenamjenski zrakoplov koji je razvila tvrtka Utva iz Pančeva, u bivšoj Jugoslaviji. Prvi je put poletio 1966. godine, a bio je namijenjen za izviđanje, vezu, prijevoz tereta i medicinsku evakuaciju. Ima dvosjednu kabinu s mogućnošću prijevoza dodatnih putnika ili opreme, a sposoban je uzlijetati i slijetati na kratke i nepripremljene piste. Pokreće ga klipni motor, a odlikuje se jednostavnom konstrukcijom i pouzdanošću u terenskim uvjetima. Utva 66 se najviše koristila u vojne svrhe, posebno u Jugoslavenskoj narodnoj armiji, ali je imala i civilnu primjenu. Danas se smatra važnim primjerom domaće zrakoplovne industrije tog razdoblja.