U ugodnom i kreativnom prostoru Gradske knjižnice Nova Gradiška održana je Mala radionica dizajna, oslikavanje platnenih torbi pod vodstvom Klare Ergović, grafičke dizajnerice i autorice domaćeg modnog brenda SHIKA. Radionica je okupila djecu željnu crtanja, stvaranja i igre s bojama, a Klara im je prenijela znanje, ali i važnu poruku: dizajn nije samo estetika, nego i izraz osobnosti, stav i alat promjene.
“Treba poticati dječju maštu i kreativnost, pogotovo danas kada djeca puno manje koriste ruke, a većinu vremena provode pred ekranima. Važno je iskoristiti svaku priliku za razvijanje taktilnog dijela učenja, istaknula je Klara.
Ovo nije bila prva Klarina radionica ovakvog tipa, no priznaje da ju i dalje iznenađuje koliko je interesa među djecom za ovakvim susretima: “Već sam imala prilike održati sličnu radionicu i lijepo je vidjeti da postoji zapravo velik interes među djecom za ovakvim susretima.”
Od ideje do brenda
Klara je svoj kreativni put započela 2015. godine upisom na Studij grafičkog dizajna, a nakon diplome odlučila je dodatno produbiti znanje na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, gdje uskoro brani završni rad.
Početak SHIKA brenda bio je spontan: “Počelo je sa tiskom, onda sam počela razvijati modele majica. Imala sam ideju da napravim 100 posto hrvatski proizvod. Onda sam shvatila da nemam baš dovoljno znanja o tome pa sam odlučila upisati fakultet. Cijeli taj proces i sada već nekoliko godina rada, promijenio je i moj pristup radu. Naučila sam se nositi i s neuspjesima jer svi to u životu prođu.” – kaže.
Dizajn s integritetom
Za Klaru, dizajn nije proizvod za tržište, nego izraz unutarnje potrebe. “Ne želim raditi za prodaju. Prvo gledam da je to nešto što bih i sama nosila. Ako pronađe publiku – odlično. Ako ne – idem dalje. Ne želim raditi kompromise samo radi zarade.” – dodaje.
U vremenu dominacije brze mode, njezin je brend svjesna alternativa. SHIKA njeguje principe etičke proizvodnje, domaće izrade i održivosti. ” Brza moda je toliko prisutna i kroz svoj rad želim to promijeniti. Zato sam i željela da bude proizvedeno u Hrvatskoj, etički, i to mi je nekako cilj. Sa svojim principima se pokušavam boriti protiv tog standarda u svijetu. – pojasnila je.
“Postoje ljudi koji radije biraju manje komada u ormaru, ali žele znati tko je to izradio i kako. I spremni su platiti više za to.” – zaključuje.
Boje, Slavonija i budući planovi
Klarina estetika prepoznatljiva je po bojama – jakim, neočekivanim kombinacijama koje ne prate sezonske trendove.
U planu su joj nove mini kolekcije, a jedna od njih bit će inspirirana Slavonijom, njezinim rodnim krajem. Trebala bi izaći na proljeće sljedeće godine. U dugoročnim planovima je i vlastiti butik – prostor koji bi objedinio njezin dizajn, ideje i pristup modi.
Iako ne romantizira poduzetništvo, vjeruje u snagu pokušaja. “Danas imamo puno mogućnosti. Ne moraš imati kapital, postoje poticaji, programi. Najgore što se može dogoditi je da ne uspiješ, ali onda znaš. Probaj, kreni. Uvijek se možeš preusmjeriti.” – poručuje.