Čak 82,6 posto građana Hrvatske smatra da su proizvodi namijenjeni istočnom europskom tržištu lošije kvalitete

Hrvatska predstavnica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta Biljana Borzan i ravnateljica Hrvatske agencije za hranu (HAH) Andrea Gross-Bošković u Kući Europe u Zagrebu predstavile su u ponedjeljak rezultate ankete koja je dio istraživanja kvalitete proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj.

Anketom je hrvatskim građanima omogućeno da odrede proizvode koji će potom biti uspoređivani s istovjetnim proizvodima s njemačkog tržišta. Ukupno će se analizirati 27 proizvoda.

– Čak 82,6 posto građana Hrvatske smatra da su proizvodi namijenjeni istočnom europskom tržištu lošije kvalitete od onih namijenjenih trgovinama u zapadnim članicama EU – kazala je Biljana Borzan. Ona je, naime, s uglednom agencijom GfK provela anketno istraživanje na reprezentativnom uzorku od 800 građana. Iz anketnog upitnika, koji je pripremio HAH, saznali su stavove građana o kvaliteti proizvoda na našem tržištu, kao i proizvode čiju kvalitetu žele laboratorijski testirati.

– Hrvatska agencija za hranu uključena je kao stručna potpora projektu s ciljem osiguravanja transparentnosti procesa te odabira najkompetentnijih laboratorija za kontrolu pojedinih parametara – istaknula je Andrea Gross-Bošković.

Istraživanje je pokazalo da kupci u Hrvatskoj itekako vode brigu o zemlji podrijetla proizvoda koje kupuju – objasnila je Borzan. Njih čak 91 posto preferira domaće proizvode, a kvaliteta i sigurnost proizvoda su im najvažniji kad odluče nešto kupiti. Više od 73 posto građana, dodala je Borzan, vjeruje kako razlika postoji ne samo u kvaliteti nego i u cijeni. Za razliku od dosadašnjih istraživanja, provedenih u Slovačkoj i Češkoj, Borzan je istraživanje proširila i na deterdžente, jer su se potrošači na njih žalili. Njezino je istraživanje pokazalo kako 64 posto građana smatra da su sredstva za pranje i čišćenje kvalitetnija na tržištu zapadne Europe.

– Želim istaknuti kako ovo istraživanje ne treba shvatiti kao istraživanje usmjereno protiv industrije. Istraživanje percepcije potrošača pokazalo je kako više od 70 posto ispitanika, upravo zbog sumnje u dvostruku kvalitetu prehrambenih proizvoda, smatra da smo u očima velikih korporacija zapadne Europe građani drugog reda. To je zabrinjavajući postotak. Zato naglašavam kako ne želimo donositi zaključke naprečac, nego samo utvrditi pravo stanje stvari. Možda potrošači budu i ugodno iznenađeni – naglasila je Gross-Bošković.

Borzan je kazala kako je iduća faza ovog projekta kupnja tih proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj. Istraživanje će joj, dodala je, znatno pomoći u radu u Europskom parlamentu. Nedavno je i u Vijeću EU ova tema stavljena na dnevni red, i to tek nakon istraživanja parlamentarne kolegice Sehnalove, napomenula je Borzan, zaključivši kako jednakost svih građana EU ne smije biti samo na papiru.

Igor MIKULIĆ/Glas Slavonije
 
Proizvodi koje će se analizirati: Jacobs Cronat Gold, Pepsi-Cola, Coca-Cola, sok od naranče Bravo, ledeni čaj Nestea, pivo Heineken, Red Bull, čokolada s lješnjakom Milka, Nutella, gumeni bomboni Haribo, sirni namaz Philadelphia, voćni jogurt Activia, mliječni desert Monte, tuna u maslinovu ulju Rio Mare, riblji štapići Iglo, maslinovo ulje Monini, namaz Rama, špagete Barilla, čips Pringls classic, hrenovke Wudy, dječja hrana Hipp – riža i mrkva s puricom, pahuljice od čokolade Nesquick, praškasti deterdžent Ariel, omekšivač Silan, Domestos, gel za tuširanje Nivea i pasta za zube Colgate. Veći dio proizvoda odredili su građani anketom, a manji je određen uspoređujući proizvode iz češke studije i proizvode koji su se, prema prijašnjem HAH-ovom Nacionalnom istraživanju o prehrambenim navikama odrasle populacije (NIPNOP), pokazali najčešće konzumiranim proizvoda stranih brendova u Hrvatskoj.
Komentari
Prethodni članakVrijedna donacija Odjelu ginekologije Gradske bolnice Nova Gradiška / photo
Sljedeći članakPosjet Industrijsko-obrtničkoj školi – EDIC Nova Gradiška