U Odjelu upravnih poslova Policijske uprave brodsko-posavske organizirana je aktivnost aktiviranja certifikata na elektroničkim osobnim iskaznicama i ostvarivanja mobilnog identiteta uz pomoć studenta Roberta Bošnjakovića, koji je prisutnima pojasnio detalje i postupak aktivacije te izrade Mobile ID na uređaju za aktiviranje eOsobne.
Također je djelatnica odnosa s javnošću AKD-a (Agencije za komercijalnu djelatnost) Ines Papeš prezentirala navedeni projekt uvođenja digitalne osobne iskaznice, te naglasila važnost i prednosti istog.
Projekt uvođenja digitalne osobne iskaznice, provodi se u zajedničkoj suradnji Ministarstva unutarnjih poslova i Agencije za komercijalnu djelatnost, koji je prošle godine odobren od strane Europske Komisije. Cilj provođenja kampanje je potaknuti što veći broj građana na aktivaciju i korištenje nacionalnog identifikacijskog osobnog dokumenta kako je definirano Zakonom o osobnoj iskaznici.
Mobilni identitet olakšava i pojednostavljuje korištenje e-usluga s najvišom razinom sigurnosti pomoću besplatne mobilne aplikacije Certilia tako da se i preko mobilnih uređaja može predati:
-
zahtjev za putovnicu ili vozačku dozvolu
-
zatražiti dostava dokumenata na kućnu adresu
-
upotrebljavati Portal zdravlja ili se naručiti za pregled kod liječnika
-
prijaviti novorođenče
-
upisati dijete u dječji vrtić
-
ili potpisati ugovor za što je često potrebno imati udaljeni potpisni certifikat s istom pravnom snagom kao vlastoručni potpis i koji omogućava kvalificirano elektroničko potpisivanje dokumenata bez čitača i kartice.
Više informacija na stranicama www.eid.hr
Video upute za aktivaciju:
– eOsobne iskaznice Aktivacija elektroničke osobne iskaznice – YouTube,
– MobileID Aktivacija mobileID osobne iskaznice – YouTube,
– Video prikaz prijave u sustav e-građani: MobileID prijava u e-Građani.
Dragi sugrađani, kako bismo bili ukorak s najnovijim standardima, pozivamo vas da aktivirate certifikate na svojim elektroničkim iskaznicama, zatražite mobilni identitet te putem mobilne aplikacije Certilia ostvarite mogućnost pristupanja portalu eGrađani putem mobitela. Naravno, kvalificiranim elektroničkim potpisom možete potpisivati dokumente. Nakon aktivacije MobileID više vam neće trebati čitač!
Za cijeli postupak treba vam osobna iskaznica s čipom, PIN omotnica i mobitel. U slučaju gubitka inicijalnih podataka za registraciju i aktivaciju (PIN omotnica), nove možete zatražiti u policijskoj upravi te na jednostavan način aktivirati eOsobnu i ostvariti pristup digitalnim uslugama uz najvišu razinu sigurnosti.