Novogradiška gimnazija kao domaćin, sutra dočekuje kolege iz Bjelovara i Požege, a učenike čeka ne-tipičan školski dan.
Biti gimnazijalac, oduvijek je gordo zvučalo. Biti gimnazijalac novogradiške gimnazije, pogotovo. iz pouzdanih izvora znam, kako smo mi, koji smo imali sreće, uz nešto malo znanja (bez lažne skromnosti) i danas sjetni i ponosni kada u mislima prošetamo sjenovitim hodnicima naše gimnazije. Znatno starije generacije tvrde i kako su novogradiški maturanti, nekada davno, glasili za jedne od obrazovanijih i potpuno spremnih na izazove studentskog života. Stari Novogradiščani, opisani u živopisnim povjesnicama našega grada, sjećaju se kako ste gimnazijalce stilom, ponašanjem i manirima „bečke škole“ gotovo nepogrešivo mogli prepoznati na ulici. I danas, biti gimnazijalac, znači pohađati elitnu školu, ali i dobro „zagrijati stolicu“. Jer, uz široku opću naobrazbu i klasična saznanja koja su gimnazije oduvijek pružale, danas vas u nastavi čeka i sve ono što nudi istinska škola za 21. stoljeće. Upravo to je misija suvremene novogradiške gimnazije, stare dame u 90-tima, aktivnije nego li ikada ranije. Zavirimo li u požutjele školske imenike Gimnazije, mogli bismo nabrojiti desetke uspješnih znanstvenika, umjetnika, kulturnih i političkih djelatnika koji su potekli upravo iz novogradiške gimnazije, a danas su poznati i izvan granica domovine (poput recimo Mire Gavrana čija predstava upravo „igra“ na kazališnim daskama čarobnog New Yorka).
Novogradiška Gimnazija, piše na službenim stranicama škole, razlikuje se od drugih škola u okolici po osobitim aktivnostima svojih učenika i nastavnika, a rezultati se očituju u projektima koje realizira i u značajnim uspjesima učenika, ali i nastavnika. Tolerancija, humanost, ljudska prava, zaštita prirode, vrijednosti su koje u školi promiču niz godina. Vijeće učenika i Vijeće roditelja uspješno djeluje u školi još od 1994. godine, s ciljem bolje suradnje među učenicima, nastavnicima i roditeljima. Škola, osim toga, kontinuirano promiče razvoj demokracije, tolerancije i međusobne suradnje. Osobiti pomak u kvaliteti nastave svakako je i uvođenje novih oblika i metoda rada, poput projektne i otvorene nastave.
Otvorena nastava, planiranje i izvođenje suradničke i interaktivne nastave, odgoj i obrazovanje za ljudska prava, odgoj i obrazovanje za okoliš i međunarodna suradnja, samo je dio iznimno kreativnih i edukativnih novih oblika prenošenja znanja, koji su naišli na oduševljenje gimnazijalaca.
Profesori novogradiške Gimnazije, zajedno s ravnateljicom, profesoricom Nadom Peleh Serenčeš, jedan takav netipičan oblik nastave, ponudit će svojim učenicima sutra (četvrtak, 23. veljače), u suradnji s još dvije gimnazije. Riječ je o suradničkoj nastavi koju će realizirati učenici i profesori Gimnazija iz Bjelovara i Požege, u suradnji s novogradiškom gimnazijom. Suradnička nastava ponudit će nekoliko tema. projekt „ŠUME“, prezentaciju terenske nastave izvest će učenici bjelovarske gimnazije. Kroz debatu na temu „Nuklearne elektrane treba ukinuti“ u kojoj će, sudjelovati učenici škole domaćina i požeške gimnazije, učenike će zajednički provesti profesorica požeške gimnazije i profesorica Koraljka Hausnet-Lasović iz novogradiške gimnazije. Predavanje o Alenu Turingu, za koje je zaslužan profesor Goran Ruškan, zajednički će izvesti profesori i učenici iz Požege, a Kozarčevu „Slavonsku šumu“ predstavit će domaće, jake snage, učenici i profesori novogradiške gimnazije.
Autorica i voditeljica projekta suradničke nastave je ravnateljica novogradiške gimnazije, profesorica Nada Peleh-Serenčeš, a školske timove predvode profesori Koraljka Hausnet-Lasović, Snježana Milinović, te Ljiljana Vidmar.
Autor: Simonida Tarbuk