Više nije nikakva nepoznanica da Facebook prikuplja gomilu podataka o svojim korisnicima. Ono što je manje poznato jest da Facebook prati svoje korisnike čak i kada se ne služe njihovim servisom ili one koji uopće nisu njegovi korisnici…

Informacije su to koje je i sam Facebook potvrdio
Čak i ako nikad nisi bio prijavljen ili si odjavljen s Facebooka, ova društvena platforma vjerojatno prati tvoje virtualne korake – i ne nudi ti nikakav način da to izbjegneš.

Facebook prati korisnike koji posjećuju aplikacije i web stranice koje imaju ugrađene usluge kao što su “like” i “share”, izjavio je David Baser, direktor za upravljanje proizvodima u objavi na svom blogu.

Pošto web stranice i aplikacije ne znaju tko je od njihovih korisnika prijavljen preko Facebooka, ne mogu razlikovati korisnike od ne-korisnika društvene mreže kada šalju podatke Facebook-u.

“Kada posjetite web stranicu ili aplikaciju koja koristi naše usluge, mi primamo informacije čak i ako ste odlogirani ili uopće nemate Facebook račun” – rekao je Baser.

Među podacima koje Facebook prikuplja od ne-korisnika su njihove IP adrese, operativni sustav i pretraživač koji koriste, i prisustvo “kolačića”. IP adrese se mogu koristiti da se otkrije geografska lokacija, i “kolačići” često imaju funkciju “identifikatora koje web stranice koriste kako bi doznale jeste li ih već posjetili ranije” – nastavlja Baser.

“Nekorisnici” Facebooka ne mogu izbjeći ovo prikupljanje podataka
“Nekorisnici” Facebooka ne mogu izbjeći ovo prikupljanje podataka. No podaci koji su prikupljeni o njima ne koriste se kako bi ih se targetiralo za oglase njihovih partnera za oglašavanje. Niti se koriste za stvaranje profila ne-korisnika na osnovi njihovih aktivnosti izvan Facebooka.

Kako god, kompanija može iskoristiti činjenicu da je netko „nekorisnik“ kako bi im prikazivali reklame i potaknuli ih da se prijave na Facebook. Također prikuplja podatke da bi web stranicama i partnerima za aplikacije primjerice dao uvid u broj ljudi koji koristi njihove usluge, rekao je zastupnik. Na taj način, Facebook zapravo djeluje slično kao bilo koja druga web analitička firma.

Priča je nešto drugačija za Facebook korisnike koji pristupaju drugim aplikacijama i web stranicama kada nisu logirani na društvenu mrežu. Facebook ne samo da koristi te aktivnosti, već ih povezuje s korisnikovim Facebook računom i može ih koristiti za ciljano oglašavanje.

Na Facebook stranici, korisnici mogu isključiti opciju da se njihove aktivnosti van Facebooka koriste kako bi ih se targetiralo za reklame na Facebook-u. Također mogu isključiti opciju da ih Facebook targetira za reklame na drugim stranicama i uslugama. No, nemogu izbjeći i to da kompanija prati njihove aktivnosti na tim stranicama i uslugama.

Korisnici i ne-korisnici ipak imaju drugu opciju. To su aplikacije za blokiranje oglasa koje onemogućavaju društvenim mrežama da ih prate na drugim aplikacijama i web stranicama.

Izvor: Poslovni plus
Foto: Ilustracija 

Komentari
Prethodni članakKako podesiti temperaturu klime za manju potrošnju struje?
Sljedeći članakCrveni križ nudi pomoć obiteljima u potrebi