U sklopu projekta “Niti koje spajaju”, u organizaciji Društva naša djeca Nova Gradiška te suorganizaciji Pučkog otvorenog učilišta Matija Antun Relković u dvorani Doma kulture održano je predavanje dr. Ranka Rajovića “Djeca zarobljena u virtualnom svijetu”.
Predavanje je dio ovoga projekta koji provode u partnerstvu sa Savezom Društva naša djeca, a uključeno je nekoliko Društava diljem Hrvatske. Cilj je povezati društva koja djeluju i rade s djecom s lokalnim organizacijama, poduzetnicima, kako bi kroz kampanje organizirali i usmjeravali javnost na ovu problematiku.
“Živimo u vrlo izazovnom vremenu kada je teško biti roditelj, odgajatelj i učitelj. Odrasli, a tako i djeca, svakodnevno su izloženi medijima. Potreba za korištenjem medija radi obavljanja poslovnih zadataka preslikala se i na svaki slobodan trenutak – obiteljski ručak, izlet s obitelji i prijateljima, odlazak na koncert. Djeca su zarobljena tehnologijom, gube vještine komuniciranja, vršnjačkog i obiteljskog druženja. Sve to utječe i na sposobnost suočavanja sa svakodnevnim obvezama, smanjuje koncentraciju, finu motoriku. Ovo predavanje je jedna od aktivnosti kojom želimo usmjeriti roditelje, odgajatelje i učitelje s obzirom da je jedan od ciljeva u našem statutu pomoć u razvoju i odgoju djece.” – kaže Verica Lukačević, predsjednica DND-a Nova Gradiška.
“Od srca zahvaljujemo našim gradskim tvrtkama, ali i pojedincima koji su prepoznali važnost ovoga događaja za našu lokalnu zajednicu. Sigurni smo kako su svi koji su slušali i sudjelovali u predavanju dr. Rajovića zadovoljni i obogaćeni novim iskustvom i saznanjima koja će im biti od pomoći u radu i suživotu s onima do kojih nam je najviše stalo – naših najmlađih. Interes i podrška naših sugrađana znak nam je da ćemo ovakve događaje organizirati i dalje!” – naglasili su iz DND-a Nova Gradiška.
Izazovi suvremenog svijeta u odgoju i razvoju djece
Dr. Ranko Rajović, doktor je medicine, magistar neurofiziologije i neuroendokrinologije te doktor sportskih znanosti. Dugogodišnji je predsjednik Odbora za darovite međunarodne udruge Mensa i UNICEF-ov suradnik na projektu ranog poticanja intelektualnog razvoja djece te osnivač Mense Srbije i Odsjeka za darovite Nikola Tesla Centra. Kreirao je NCT sustav učenja koji se provodi u čak 20-ak zemalja Europe.
Njegovo najnovije istraživanje bavi se upravo utjecajem virtualnog svijeta na razvoj i ponašanje djece. Prema istraživanjima koje je proveo, dječji je mozak pretjerano usmjeren na suvremenu tehnologiju, koja mu pruža priliku da zakorači u potpuno nestvarno stanje stvari i svijet iz kojeg se teško izlazi. „Kada dugo vremena djeca provode u virtualnom svijetu, smanjuju se duboke regije mozga, a samim time smanjuju se kognitivne sposobnosti. Osim toga, u tom izmišljenom svijetu jako se brzo izmjenjuju stanja sreće, tuge, radosti i kada dođu u realan svijet, u školu i trebaju učiti, ne mogu, dosadno im je. Pažnja im je sve kraća.“ – pojašnjava.
Prema doktoru Rajoviću, loš utjecaj tehnologije najviše se očituje kroz poteškoće u savladavanju gradiva u školi. „Roditelji nisu svjesni koliko je to ozbiljan problem. Tek sada vidimo posljedice sve te silne tehnologije. Osim toga, problem je i smanjeno kretanje. Ono je iznimno važno za razvoj mozga. Točno vidimo da je svaka nova generacija upisana u prvi razred kognitivno slabija. Učitelji godinama upozoravaju da djeca nemaju dobru motoriku, pažnja i koncentracija su loši, ne mogu učiti, pisati….Godinama je taj trend negativan.“ – dodaje.
Osvrnuo se i na zastarjele metode učenja u školama, među kojima je i učenje napamet, koje ne potiču adekvatan kognitivni razvoj. Ukazao je i na važnost roditelja u formiranju zdravih životnih navika kod djece.