U skladu s novim Vladinim reformama je i ukidanje minimalne cijene autoškola koja sada iznosi 5695 kn. Zbog goleme konkurencije to bi moglo dovesti do novog pojeftinjenja kojemu se vesele svi – osim vlasnika autoškola.

Prvi su koraci u prometu najvažniji, ali i prilično skupi. Da je jeftinije – kandidati se ne bi žalili. Da bi se moglo dogoditi baš to – uvjereni su vlasnici autoškola. 

Naime, nakon porezne reforme druga velika stvar na kojoj Vlada nešto konkretno radi jest takozvani Hitrorez- deregulacija, debirokratizacija i racionalizacija zakona i propisa. U skladu s novim Vladinim reformama je i ukidanje minimalne cijene autoškola, što bi moglo dovesti do pojeftinjenja kojemu se vesele svi – osim vlasnika autoškola. Oni tvrde kako bi pad cijene mogao ugroziti i njihovo poslovanje, ali i sigurnost na cestama.

Baš oni su i imali najviše kritika na najnoviji prijedlog MUP-a koji mijenja Zakon o sigurnosti prometa na cestama. 

“Intencija je da se liberalizira otvaranje auto škola i da se liberaliziraju cijene zbog poštivanja pravila o tržišnom natjecanju”, rekao nam je Robert Čop, iz Ravnateljstva policije.

Trenutno minimalne cijene određuje država, a one ne smiju biti manje od 5695 kuna. Prema cijenama dostupnim na internetu – RTL je izračunao – od većih gradova najpovoljniji je Osijek – autoškola u prosjeku stoji 5700 kuna. Rijeka je 35 kuna skuplja. U Zagrebu škola stoji oko 5750 kuna, u Splitu 200tinjak kuna više. U gradovima s manje konkurencije je  skuplje. U Rovinju primjerice – 6185 kuna! Kad se zbroje ostali troškovi – još otprilike 1400 kuna – ispada da autoškola u Hrvatskoj u prosjeku stoji oko 7300 kuna.

Dosad regulirane cijene bi se novim zakonom od sredine godine, a zbog usklađivanja s direktivama Europske unije – prepustile tržištu.

“Mi smo to imali prije 10tak godina, onda su se pokušavali privući kandidati da se upišu sa manjim cijenama, a onda se na drugi način pokušavalo to…sivom ekonomijom i tako nadoknadti taj ajmo reć manjak novaca”, kazao nam je Dejan Drašković, vlasnik autoškole.

U dalmatinskim autoškolama pokrenuli su i inicijativu, traže sudjelovanje u radnoj skupini. 

“Ta cijena je minimalna, ne može ići nikako dolje, samo gore. Ako ide dolje, bit će na uštrb djelatnika koji rade u autoškolama i obuke samih kandidata!”, rekao je Joško Komadina, predsjednik udruge Autoškole Dalmacije.

Argument da bi to smanjilo kvalitetu obuke i ugrozilo sigurnost u prometu ne stoji, smatra Kristijan Tičak i podsjeća na pozitivne strane tržišta.  

“Kao i u liberalizaciji obveznog osiguranja koja je polučila znatno sniženje cijena, čekujem da će tako biti i s autoškolama. Oni koji će se moći prilagoditi izmjeni će preživjet, oni koji neće će jednostavno tu djelatnost ugasit!”, objasnio je Kristijan Tičak, glavni urednik Auto, motor i sport.

Zakon bi trebao omogućiti i lakše otvaranja autoškola, kojih sada ima 350, ali i lakše kažnjavanje onih koji ne rade po propisima. Rasprava o nacrtu zakona tek slijedi, a sam zakon očekuje se u svibnju.

Komentari
Prethodni članakAkcija “Manje oružja – manje tragedija” – dragovoljna predaja oružja u 2016. godini
Sljedeći članakSljedećih nekoliko dana redovite letačke aktivnosti: moguće probijanje zvučnog zida