Diljem Hrvatske danas se obilježava Hrvatski dan ljekarni jer je na ovaj datum 1271. godine prvi put u Hrvatskoj službeno spomenuta ljekarna.

Kako ističe magistra farmacije Mirjana Zubović, vlasnica i osnivačica Ljekarni Zubović, svrha obilježavanja Hrvatskog dana ljekarni je promicanje ljekarništva i ljekarničke struke u javnosti te ljekarne kao mjesta gdje se uz izdavanje lijekova i drugih proizvoda za zdravlje, mogu dobiti stručni savjeti o pravilnoj i racionalnoj uporabi lijekova, očuvanju zdravlja, prevenciji bolesti i poboljšanju kvalitete života:

– Prije svega, želim čestitati ovaj dan svim kolegicama i kolegama ljekarnicima ne samo u mojim ljekarnama nego i u cijeloj Hrvatskoj. Ponosni smo na našu struku koja je osam stoljeća u službi našim pacijentima. Ove godine, koju je Hrvatski sabor proglasio “Godinom ljekarništva” želimo posebno istaknuti važnost ljekarničke struke i ključnu ulogu ljekarnika u očuvanju zdravlja građana.

Mi smo uvijek blizu i dostupni, najdostupniji zdravstveni djelatnici tijekom 24 sata, sedam dana u tjednu. Osim što smo stručnjaci za lijekove, prije svega smo tu za ljude.

U vremenu digitalizacije, interneta, raznih portala, “čudotvornih lijekova”, želim naše pacijente i građane podsjetiti da smo tu, prije svega, zbog njih. Svojim savjetovanjem, provjerom njihove terapije i osiguranjem sigurne primjene lijekova…

Znači, sve ono što uzmete, dobijete i kupite u ljekarni, to je provjereno i sigurno, prošlo je sve kontrole prije stavljanja na tržište. Posebno želim istaknuti da smo mi inovativni i prilagodljivi, primjerice, jedna naša ljekarnička jedinica posebno izrađuje pripravke za naše najmlađe, gdje te doze mi dijelimo i prilagođavamo njihovoj dobi.

Osim toga, partneri smo u prevenciji jer je ona najvažnija u zaštiti zdravlja. Prihvaćamo i provodimo sve javnozdravstvene kampanje i edukacije, svi naši djelatnici su vrlo aktivni, ažurni, prisutni u svim našim stručnim edukacijama i to nastojimo prenijeti i u našim prostorima i svakodnevnoj komunikaciji s pacijentima.

Ponekad, možda, pacijenti budu malo ljuti na nas jer ne mogu npr. dobiti antibiotik bez recepta. Podsjećam, gripa i prehlada se ne liječe antibioticima, ne želimo se dovesti do toga da vaš organizam postane rezistentan i ne reagira na lijek kada to bude potrebno. Slična je situacija i s hipertenzijom. Ono što je najvažnije u našem poslu je empatija iza recepture, način kako riječima gradimo povjerenje i sigurnost pacijenta. Mi gradimo povjerenje pacijenta riječima koje liječe.

To je vrlo važno, mislim da to naši pacijenti prepoznaju i mi ćemo se i dalje truditi da uvijek budemo tu za njih, da ih razumijemo, da oni i od susreta i od riječi izvuku ono što je dobro i korisno za njihovo zdravlje – kaže magistra Zubović.

Magistra Zubović: Izrazito sam ponosna na svih svojih 28 djelatnika

21. veljače, sada već davne 1994. godine s radom je krenula prva privatna ljekarna u Novoj Gradiški. Bila je to Ljekarna „Zubović”, vlasnice i osnivačice magistre farmacije Mirjane Zubović.

Od tada do današnjih dana, ova ljekarnička ustanova proširila je djelatnost i danas posluje na četiri lokacije, u Gundulićevoj 21, Relkovićevoj ulici 32, Gajevoj ulici broj 2 i u Ulici Vladimira Nazora 27 a u Rešetarima.

Mirjanu Zubović, ali i njene djelatnike većina naših sugrađana i pacijenata pamte i percipira kao izrazito ljubazne, komunikativne i pristupačne ljekarnike. Na pitanje kako to postiže, magistra Zubović odgovara:

– Znate, najvažnija je zdrava atmosfera u kolektivu. Ja sam izrazito ponosna na svih svojih 28 djelatnika u sada četiri ljekarničke jedinice. Na neki način smo prostorno nastojali zadovoljati potrebe naših građana i svih onih koji gravitiraju ovom području. Prisutni smo svugdje, nekakve životne ideje, biti susretljiv, pomoći, sve je to, zapravo, odraz naše homogenosti.

Zdrava je atmosfera u kolektivu, svoje kolegice i kolege cijenim, poštujem, nastojimo svi biti jednako ravnopravni, educirani. Mlade koji dolaze nastojimo prilagoditi, ali isto tako i učiti od njih. Meni je izuzetno drago kada vidim da su ti mladi ljudi svjesni onoga što je etično i dobro, a nadasve humano. Mi smo u službi pacijenata i građana i to je jedan prekrasan poziv. Svaki dan nam je novi izazov i prilika da nekome pomogneš, iziđeš ususret, podijeliš s njim njegovu tugu, bolest, obiteljske i osobne situacije. Mene to ispunjava, a nadam se i sve moje kolegice – kaže magistra Mirjana Zubović.

Veliko srce za sve ljude u potrebi

Samozatajna, puna empatije magistra Zubović je veliki humanista i donator brojnim udrugama i ljudima u potrebi, ali isto tako i nekim svojim djelatnicima koje je stipendirala:

– Meni je zadovoljstvo kada nekome nešto dam, mislim da je najveća radost kada si ti nekome drugome nešto učinio ili pomogao. Posebno sam osjetljiva, pa i moje kolegice na ranjive skupine, naše mlade, pjevačka društva, kulturno umjetničke projekte, pa i sakralne objekte. Naravno, nisu to veliki iznosi, ali što dajemo, to dajemo od srca i to me, zaista, ispunjava – skromno zaključuje magistra Zubović.

Boravak u Ljekarni Zubović iskoristili smo i za dobiti pokoji savjet.

Jesensko i zimsko razdoblje donosi povećan broj respiratornih infekcija. Mlada magistra farmacije Marina Babić savjetuje, važno je naglasiti da prehlada nije isto što i gripa:

– Neopravdano uzimanje antibiotika dovodi do razvoja rezistencije bakterija, što je ozbiljan javnozdravstveni problem. Brinite o svom imunitetu, ali birajte provjerene i sigurne proizvode i ne nasjedajte na online kupnju “čudotvornih lijekova”. Najbolje je kupovati proizvode za zdravlje isključivo u ljekarnama, gdje uz provjerenu kvalitetu dobivate i stručno savjetovanje. Farmaceut je tu da procijeni je li proizvod prikladan za vas, s obzirom na vaše zdravstveno stanje i terapiju – kaže magistra Babić.

 

 

 

Komentari
Prethodni članakInspektorat potvrdio: Eurodiesel završio u zemlji, protiv INA-e podnesena kaznena prijava
Sljedeći članakUdruženje obrtnika Nova Gradiška organizira besplatno edukaciju “Vođenje e – građevinskog dnevnika”