U organizaciji Bošnjak Craft pivovare i Turističke zajednice grada Nove Gradiške, uz pokroviteljstvo Općine Vrbje i podršku sponzora poput brenda Badass, ovogodišnji Bošnjak CRAFTiNG 11 još jednom je potvrdio svoj status jednog od najvažnijih craft pivskih događanja u regiji.
Iako manifestacija već ima jedanaestogodišnju tradiciju, od prije dvije godine postala je samostalna manifestacija, koja se održava krajem rujna – točno u razdoblju kada se diljem Europe održavaju najpoznatiji pivski festivali, uključujući i legendarni Oktoberfest. Baš po uzoru na njega, Nova Gradiška je u svom parku ponudila posjetiteljima pravi mali pivski spektakl, slavonsku verziju Oktoberfesta s autentičnim štihom.
Počeci i značaj za hrvatsku craft scenu
Manifestacija je krenula skromno, ali entuzijastično, još kao dio „Novogradiškog glazbenog ljeta“. No, kako je interes rastao, tako je porasla i potreba da se CRAFTiNG osamostali. Danas, kako organizatori ističu, Nova Gradiška zauzima respektabilno mjesto na hrvatskoj kraft karti, a kroz festival su prošli gotovo svi važniji domaći kraft pivari – Nova Runda, Zmajska, Peti Element, Varionica, Razum i mnogi drugi.
“Možda to javnost ne zna, ali kraft scena jako dobro poznaje Novu Gradišku,” istaknuli su organizatori. “Bili smo drugi ili treći craft festival u Hrvatskoj, i na prvim plakatima su bila imena koja danas nose scenu.”
Ambijent, glazba i olimpivske igre
Ovogodišnje izdanje bilo je i više nego sadržajno – unatoč nestabilnom vremenu, brojni posjetitelji ispunili su park, a atmosferu su dodatno zagrijavali nastupi grupe Stakleni hotel, limene glazbe te gastroponude s roštilj kobasicama. Glazbeni dio festivala bio je samo uvod u ono što mnogi s nestrpljenjem čekaju – Olimpivadu, natjecanja u brzom ispijanju piva, držanju krigle i štafetnom ispijanju.
“Te discipline nisu nimalo lake,” priznali su organizatori kroz šalu. “Mi smo se pripremali kao profesionalci – imali smo i visinske pripreme, i nizinske, vježbali smo vertikalno i horizontalno!”
Na festivalu su se predstavile brojne pivovare – Funky Brewery, Slavonika, Franz, Bošnjak – sa najmanje dva piva po štandu, što znači da su posjetitelji mogli kušati barem deset različitih stilova piva. Interes za craft pivom iz godine u godinu raste, a potvrđuje ga i dolazak organizirane grupe turista iz Karlovca, koja je posebno za ovu priliku rezervirala smještaj u lokalnom hotelu.
Kada je riječ o budućnosti hrvatske craft scene, organizatori su optimistični, unatoč globalnim i lokalnim ekonomskim izazovima.
“Kako raste standard, tako raste i potražnja za premium proizvodima. Ljudi ne samo da će ih moći platiti, nego će ih znati i cijeniti,” poručili su. Najbolje su to ilustrirali kroz slavonsku metaforu: “Craft pivo je kulen, a industrijsko pivo je parizer. Tko zna što je kulen, zna ga i platiti.”
Bošnjak CRAFTiNG još jednom je pokazao kako spoj entuzijazma, dobre organizacije i lokalne tradicije može stvoriti manifestaciju koja ne samo da okuplja zaljubljenike u pivo, već i promovira Slavoniju kao turističku destinaciju. Ako je suditi po dosadašnjem razvoju – najbolji dani za ovu pivsku priču tek dolaze.