U travnju su u Osnovnoj školi “Mato Lovrak” Nova Gradiška započeli međunarodni projekt kulturne razmjene pod nazivom “Bridges of Culture: Learning Through Multicultural Exchange and Collaboration Between Croatia and Japan”, u suradnji sa školom Tokyo Metropolitan Senior High School of Fine Arts, Performing Arts and Classical Music (ili skraćeno Sougou Geijutsu High School) iz Tokija.
U projektu su sudjelovali učenici sedmih razreda Osnovne škole “Mato Lovrak” pod vodstvom nastavnice Kristine Abramović, koji ujedno pohađaju i dodatnu nastavu engleskog jezika, dok su s japanske strane sudjelovali učenici prvog razreda srednje škole pod vodstvom dviju profesorica, Mrs. Uesato i Mrs. Hirata, te njihove asistentice Sarah Dusek iz Amerike, izvorne govornice engleskog jezika. Cilj projekta je povezivanje učenika dviju zemalja kroz međukulturno učenje, razvoj jezičnih vještina i kreativno izražavanje putem digitalnih i istraživačkih zadataka.
Učenici škole domaćina predstavili su hrvatski školski sustav, školu i obrazovni program. Izradili su video vodič kroz školu, PowerPoint prezentacije te kreativne videe u kojima su se osobno predstavili kroz svoje hobije, talente i interese. Upoznali su japanske vršnjake s hrvatskom kulturom, tradicijom, gastronomijom, kao i poznatim hrvatskim imenima i svjetskim uspjesima.
Japanski učenici pokazali su iznimnu kreativnost i pripremili mnoštvo pisanih i video radova kojima su upoznali Lovrakovce s tradicionalnom japanskom kulturom – kimonom, kabuki teatrom, japanskim pismom i kaligrafijom, običajima za stolom, anime kulturom, dnevnom rutinom učenika, pa čak i virtualnim obilaskom Tokija, Kyota i Asakuse. Lovrakovci su naučili sve o japanskim blagdanima kao što su Obon (Festival duša) i Hina-matsuri (Festival lutaka ili, kako ga još zovu, Dan djevojčica kojim se slavi zdravlje i sreća djevojčica te njihovo odrastanje) te o njihovim društvenim vrijednostima poput poštovanja hijerarhije i kolektivizma. Jedan je rad posebno dirnuo učenike – učenica Kasane objasnila je porijeklo svog rijetkog imena i simboliku koju su joj roditelji utkali: želju da izraste u osobu koja cijeni sklad i povezanost s prirodom.
Projekt potiče toleranciju, prihvaćanje različitosti, poštovanje među kulturama i osjećaj pripadnosti globalnoj zajednici, a osim što je oplemenio učenike domaćina, obogatio je i nastavnike kroz međusobnu suradnju i profesionalni razvoj. Iz škole poručuju kako su oduševljeni suradnjom i vesele se nastavku ovog inspirativnog projekta koji gradi mostove među kulturama i srcima!
Izvor: OŠ Mato Lovrak