U Gradskom muzeju Nova Gradiška svečano je otvorena izložba “Wood Vs. Woodness”, zajednički umjetnički projekt Mirana Blažeka i Nikole Pjevačevića. Ova intrigantna izložba bavi se pitanjem odnosa materijala i njegove transformacije, pri čemu drvo postaje medij kroz koji umjetnici promišljaju prirodu, prostor i vrijeme.
Blažek i Pjevačević, svaki na svoj način, istražuju granice i mogućnosti drva kao umjetničkog izraza. Miran Blažek izlaže monumentalna debla s nagorjelim površinama, koja su u dijalogu s prostorom muzeja. Njegov rad ne teži analitičkom pristupu, već kroz poetsku simboliku komunicira s gledateljem, naglašavajući važnost percepcije i promatranja. Njegova djela ne predstavljaju statične objekte, već neprekidni proces promjene i preobrazbe. “Blažekova debla različitih duljina i jednakih nagorjelih pougljenih dijelova, kojima su iscrtani linijski tragovi na zidu kao nekom vrstom autorovog potpisa, uspostavljaju vezu s nečim različitim, nečim većim, nečim što je izvan njih samih. Zato su ti objekti, prije svega, poetski, a ne analitički objekti. Implicitno, sam umjetnik to i potvrđuje kada „naglašava važnost načina promatranja i pojavnosti određenog objekta ili situacije“. Njegova namjera nije učiniti promatrano konačnim. Zato njegovo odsječeno deblo i može biti živo poput Aronovog štapa jer mu je priroda suputnik, a ne fiksirani objekt štovanja.” – naglasio je autor predgovora, Zlatko Kozina.
S druge strane, Nikola Pjevačević pristupa drvu kroz preciznu i smirenu obradu površine. Njegove monokromne drvene plohe odišu meditativnom jednostavnošću, dok tragovi urezivanja podsjećaju na pejzažne fragmente i protok vremena. Slojevito nanošenje pčelinjeg voska, terpentina i ulja dodatno naglašava suptilnu povezanost materijala i umjetnikove osobne interpretacije prostora iz kojeg dolazi.
“Godovi drva koje umjetnik svjesno ostavlja vidljivima, izražavaju protok vremena, polagani proces svoga nastanka, utjelovljeno trajanje s kojim se autor povezuje. Pjevačević se ne prepušta entropiji kao nekoj vrsti pouzdanja u “majku prirodu”, u globalnog korektora. Svojim urezivanjem linija koje asocijativno sugeriraju motiv pejzaža, odnosno pejzažne fragmente na površini drvenih ploča, umjetnik se suprotstavlja neumitnosti prirodih procesa. Duboke brazde ne prate tokove godova jednako onako kako živ čovjek pliva kontra riječne struje, dok mrtvo tijelo biva nošeno istom.” – dodao je Kozina govoreći o radu Nikole Pjevačevića.
Izložbu je otvorio v.d. ravnatelja Gradskog muzeja Nova Gradiška Miroslav Pišonić koji je istaknuo kako mu je izuzetno drago što Muzej ima priliku ugostiti dvojicu vrsnih umjetnika i povezati osječku, zagrebačku i novogradišku umjetničku scenu.
Njihovi radovi ne pokušavaju rekonstruirati prošlost niti se uklopiti u velike umjetničke narative, već stvaraju poseban vizualni jezik koji upućuje na promišljanje o prirodi, čovjeku i mjeri unutar koje egzistiraju.
Izložba “Wood Vs. Woodness” ostaje otvorena za posjetitelje do 10. ožujka, nudeći priliku za susret s jedinstvenim umjetničkim vizijama dvojice autora.