Igor Samac, nastavnik je Engleskog jezika u Osnovnoj školi Mato Lovrak. Iako je u djetinjstvu razmišljao o u novinarstvu, kako kaže, spletom okolnosti ipak se odlučio za nastavničko zanimanje. Učionica mu nije samo radno mjesto, već i prostor u kojem svakodnevno inspirira učenike, njegov angažman i posvećenost ovom zvanju čine ga jednim od omiljenih nastavnika u školi, a svaki sat s njim prava je avantura učenja.
„Rad s djecom i mladima je nešto zaista posebno,“ kaže profesor Samac. „Stalno vas tjeraju da budete informirani o raznim stvarima, ne samo u vezi s obrazovanjem. Danas je djeci i mladima puno toga dostupno putem interneta, društvenih mreža i slično, a da bismo ih razumjeli i s njima se povezali moramo pratiti koji su to njihovi interesi. Volim kada s učenicima mogu diskutirati o raznim stvarima jer me zanima njihov način razmišljanja. I možda zvuči kao klišej, ali mi na jedan neformalan način puno toga učimo od njih, što je meni možda najdraži dio ovog poziva.” – dodaje.
A na satu Engleskog jezika u OŠ Mato Lovrak nikada nije dosadno, jer, naglašava Samac, nastava treba biti dinamična i raznolika. Uz moderan i interaktivan pristup nastoji učenje približiti učenicima i povezati jezik s temama koje su bliske njihovoj svakodnevici i interesima. “Važno je da sat bude ispunjen aktivnostima i raznolikim sadržajima koji su prilagođeni učenicima.” – ističe. “Imam sreću jer je Engleski jezik dosta fleksibilan predmet pa je nastavni sat lakše organizirati tako da bude zanimljiviji učenicima.”- zaključuje Samac.
Zbog interneta i društvenih mreža, djeca danas u školu dolaze s dosta znanja iz engleskog jezika, ali puno je stvari koje su krivo naučene pa se moraju ispravljati, kaže Samac odgovarajući na pitanje s koliko predznanja engleskog jezika učenici dolaze. „Na nastavi učimo gramatiku i vokabular, ali osim toga, ono što je važno, učimo vještinu komunikacije, odnosno kako se izražavati na stranom jeziku. Osim teorijskog dijela, u onom praktičnom, učenici međusobno komuniciranju i imaju slobodu govoriti o onome što njih zanima. Što je zaista velika posebnost ovoga predmeta.“
Profesor Samac ističe da su disciplina i jasne granice ključne za uspješan rad s učenicima, ali isto tako otvorena komunikacija. „Shvatio sam da djeca vole disciplinu i red iako se to na prvi pogled možda ne čini tako. Treba ipak znati koje su granice, imati prijateljski odnos, ali znati tko je učitelj tko učenik i onda nema problema.“ – zaključuje. Ipak, dodaje, važno je stvoriti okruženje u kojem se učenici osjećaju sigurno i prihvaćeno. „Zato se trudim biti tu za njih, ne samo kao učitelj, već i kao netko tko ih podržava i razumije njihove izazove,” ističe.
Razgovor s nastavnikom Igorom Samcem poslušajte danas u 18 sati u emisiji Mali veliki razgovori na 98,1Mhz.