Vršnjačko se nasilje može smanjiti upoznavanjem djece i mladih s njihovim vršnjacima koji odrastaju u drugačijim obiteljima i okruženjima. Učenici viših razreda Osnovne škole Ljudevita Gaja iz Nove Gradiške kazali su da nakon sudjelovanja u projektu Šarene škole – koje djeca vole! mnogo bolje razumiju vršnjake iz sustava socijalne skrbi, posvojiteljskih, udomiteljskih, jednoroditeljskih, srodničkih i reorganiziranih obitelji te obitelji čiji su članovi pripadnici drugih rasa i nacionalnih manjina te osobe s posebnim potrebama. Riječ je o projektu koji je Adopta, udruga za potporu posvajanju, provela u proteklih deset mjeseci uz financijsku potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Više u priopćenju koje prenosimo u cijelosti.

‘‘„Nužno je pridonijeti što boljoj informiranosti i educiranosti djece i nastavnika u osnovnim školama kako bi djeca koja dolaze iz različitih okruženja odrastanja naišla na prihvaćanje, uvažavanje i podršku cijele školske zajednice. Naročito nam je važno djelovanje izvan Zagreba. U područjima s nižim indeksom razvijenosti veći su rizici za djecu i mlade. Te sredine zbog smanjenih prilika i slabije dostupnih usluga mogu generirati različite probleme. Zbog toga je u njima nužno raditi na prevenciji socijalne isključenosti i nasilnih oblika ponašanja među djecom te edukaciji o prihvaćanju različitosti među mladima“, istaknula je socijalna pedagoginja Dubravka Marušić, izvršna direktorica Adopte.

Više od stotinu učenika šestih i sedmih razreda novogradiške Osnovne škole Ljudevita Gaja sudjelovalo je u šest tematskih radionica. Na radionicama su im predstavljena iskustva mladih iz različitih obiteljskih struktura te sustava socijalne skrbi. Pod vodstvom stručnjaka i volontera učenici su se bavili temama jednakopravnosti, socijalne uključenosti i različitosti te učili o razvoju empatije i nenasilnoj komunikaciji. Za učitelje i djelatnike stručne službe održane su dvije edukativne radionice o specifičnostima formiranja identiteta djece koja dolaze iz netradicionalnih obiteljskih struktura i drugačijih obiteljskih okruženja.

Polaznici radionica pritom su dobili smjernice kako poticati toleranciju među učenicima te kako sustavno štititi dobrobit djece. Održan je i okrugli stol s temom Odgojne i obrazovne teškoće djece s iskustvom odrastanja u alternativnoj skrbi. Učenici i nastavnici otkrili su da su neke važne informacije, naročito o posvojenju i posvojenoj djeci, prvi put čuli te kako sada o tome imaju potpuno drugačije mišljenje prema kojem će prilagoditi svoj odnos prema ranjivim skupinama djece.

Interakcija naših učenika i Adopte bila je odlična. Tema posvojenja i problema posvojene djece bila im je više nego zanimljiva. Imali su mnoštvo pitanja. Isto se ponovilo i na učiteljskom vijeću. Kolege učitelji imali su mnoštvo pitanja, a osvijestili su i neke situacije koje se događaju i u našoj školi“, kazala je ravnateljica Osnovne škole Ljudevita Gaja Blagica Pečnjak.

U sklopu projekta Šarene škole – koje djeca vole! izdana je brošura Ja u tvojim cipelama koja se bavi dvjema temama – posvojenjem i udomiteljstvom te vršnjačkim nasiljem. Brošura doprinosi izgradnji suosjećajnijeg društva koje razumije i podupire djecu iz različitih obitelji i okruženja odrastanja.

O Adopti: Udruga za potporu posvajanju Adopta nevladina je neprofitna organizacija koju su osnovali posvojitelji i potencijalni posvojitelji. Cilj udruge je da u suradnji sa stručnjacima, institucijama i osobama iz prakse djeluje na stvaranju pozitivnog, ugodnog i podupirućeg okružja za obitelji nastale posvojenjem.‘‘

Izvor: Media Servis

Foto: Adopta (Facebook)

Komentari
Prethodni članak2. Polojski triatlon uspješan za Triatlon klub Mazator
Sljedeći članakČlanovi KUD-a “Matija Antun Relković” i ove godine na hodočašću u Voćinu