U javnom savjetovanju do 1. rujna izmjene o visini naknada koje moraju plaćati vlasnici vozila.

Troškovi i naknade koje plaćaju vlasnici vozila u Hrvatskoj trebale bi poskupiti nešto više od 15 posto. Vidljivo je to u predloženoj izmjeni o visini naknada za tehnički pregled i druge poslove koji se obavljaju u stanicama za tehničke preglede vozila, a koja je po odluci Ministarstva unutarnjih poslova trenutačno u javnoj raspravi koja traje do 1. rujna.

Ne bude li izmjena predloženih visina naknada, one bi za redovni ili izvanredni tehnički pregled mopeda, motocikala ili lakih prikolica sa starih 12,30 eura po novome iznosile 14,19 eura, dakle, poskupile bi za gotovo dva eura.

EKO-test za dizelaše

Nadalje, EKO-test, odnosno ispitivanje ispušnih plinova motornih vozila za vozila s dizelskim motorom trebalo bi poskupjeti za nešto više od dva eura, na predloženih 15,71 euro, kao i za vozila s BEZ-KAT motorom za više od eura (8,12 eura). Za vozila s REG-KAT motorom troškovi pregleda povisili bi se za nešto više od dva eura i iznosili bi 15,25 eura.

Predlaže se, ali za manje od 1 eura, i poskupljenje poslova koji prethode registraciji i produženju važenja prometne dozvole, što bi sad koštalo nešto više od 7 eura, dok bi se nova cijena naplate propisanih obveza po usluzi (2,64 €) povećala za 35 centi.

Ovjera prometne dozvole (7,06 €) koštala bi euro više, dok bi odjava vozila, izdavanje potvrde iz evidencije bila skuplja za 28 centi (2,18 €), izdavanje registarskih i izvoznih pločica za 35 centi (2,64 €), a zamjena ili izdavanje nove prometne dozvole nešto više od eura (7,92 €).

Dodatni pregled plinskih instalacija po novome (10,16 €) poskupio bi za nešto više eura, kao i pregled vozila radi promjene tehničkog stanja (7,59 €). Utiskivanje broja šasije vozače bi stajalo dva eura skuplje (15,25 €), dok bi za izdavanje pokusnih pločica i potvrde (2,64 €) po novome trebali izdvojiti 35 centi više. Također, obrasci i registri tehničkog pregleda (1,43 €) trebali bi se naplaćivati 19 centi više.

’Opravdan potez’

“Te naknade nisu mijenjane deset godina, pa smatram da je ovaj potez sasvim opravdan. Tih petnaestak posto poskupljenja, kada je riječ o općoj sigurnosti i sigurnosti u prometu na cestama, ne bi trebalo predstavljati problem vlasnicima vozila. Nekoliko eura nije značajan trošak, a pridonosi sigurnosti u prometu na cestama i stabilnosti sustava tehničkog pregleda”, kazao je Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske za Poslovni.

Komentari
Prethodni članakNovi opasan trend na hrvatskim cestama
Sljedeći članakGrad Nova Gradiška poziva građane da ispune anketu za izradu Strategije zelene urbane obnove Grada Nove Gradiške