Živimo u vremenima kada svih roba i usluga ima na pretek, izbor je i više no bogat, police u trgovinama su prepune artiklima, online trgovine niču kao gljive poslije kiše.

Trgovine su do nedavno radile sve dane u tjednu, a napokon je značajan dio njih u godini postao – neradan. Zagovaram da kao takve i ostanu. Upravo vikend iza nas pokazao je kakvo smo postali lagodno društvo, ali i društvo materijalizma i proizvođači smeća.

No, u svom tom obilju, pravo pitanje je što nam zapravo od svega toga treba? Što stvarno koristite i što od svega toga stignete koristiti?

Mnoge studije su pokazale da ljudi kupuju da bi trenutno zadovoljili neku svoju unutrašnju potrebu, nekada fizičku, nekada psihičku, no dosta rijetko onu stvarnu, čemu bi taj predmet zaista i trebao služiti. Isto tako mediji, reklame, marketing i ostali utjecaji učinili su da neku stvar doživljavamo kao poželjnu i kao nešto što će nam donijeti neku dodanu kvalitetu, a bez te iste stvari smo do sada živjeli i sve je bilo OK.

Višak stvari također stvara težinu u prostoru, stvari koje imamo, a ne koristimo se gomilaju i smetaju, ne koristimo ih – stvaraju statičnu zalihu, opterećuju nas.

Kako je početak godine, hladno je vrijeme, dani su kratki, zaista je idealno vrijeme za napraviti vlastitu inventuru, što u poslovnom prostoru to i u privatnom. Uzeti si vrijeme i pregledati sve ladice i ormare, proći kroz registre, riješiti se suvišnih papira i suvišnih stvari, učiniti čistoću u svom prostoru, napraviti novog prostora, osloboditi nova mjesta na policama i podovima i udahnuti svježinu.

Osim pospremanja, valja i posebnu pažnju obratiti na iskorištavanje već postojećih stvari i recikliranju kako ne bismo gradili sve više brda poput Jakuševca (u svim sredinama diljem Lijepe naše postoje takva brda smeća), a znamo da rješenja postoje i da možda u godini super izbora upravo na to treba više posvetiti pažnju.

Istu stvar oko čišćenja bih vam preporučila da učinite i sa svojim hard diskovima, usb-ovima, serverima, cloudovima, folderima i svim mjestima gdje držite  svoju digitalnu dokumentaciju. Zaista, kada ste zadnji puta posložili svoje foldere? Kada ste zadnji puta počistili svoju digitaliju?

Kada dovedete u red svoj posao, ostaje vam da dovedete u red i svoje osobne stvari. Jeste li ikada čuli za modnu kapsulu? Modna kapsula je kombinacija različitih dijelova odjevnih predmeta koje se dobrim kombinacijama mogu pretvoriti u više desetaka vrlo kreativnih odjevnih kombinacija, a opet da te palete boja i modeli odjeće idealno odgovaraju vašem tenu i vašem obliku tijela.

Ne znam kako vi upravljate svojim vremenom, no meni su godine rada u financijama i računovodstvu pokazale da svoje vrijeme cijenim sve više i da sve manje vremena prosipam na zadacima koje mogu optimizirati. To pravilo primjenjujem i u privatnom i u poslovnom životu.

Tako je modna kapsula jedan od optimiziranih procesa u mom životu.

Sjećate li se kako je Steve Jobs govorio da svaki dan bira istu majicu jer ne želi ulagati svoje vrijeme i energiju u svakodnevni izbor nove odjevne kombinacije. Ono što vas veseli – radite, Steve Jobs je zaista išao daleko, ali isto tako da možete ubrzati i olakšati si procese – možete.

Neki vrlo uspješni poduzetnici pribjegavaju i hranjenju po tjednim ponavljajućim menijima. I to je jedan od načina optimizacije i ne donošenja po n-ti puta već donesenih odluka.

Ipak život je samo jedan. Zaista je iznimno bitno znati što mi sami sa svojim životom radimo.

Mirela Relković

Komentari
Prethodni članakCopernicus objavio: Protekla godina bila je najtoplija dosad
Sljedeći članakNastavljeni radovi na rekonstrukciji Gundulićeve ulice u Novoj Gradiški