Da bi preživjeli izazovna vremena (kakva su i sadašnja) potrebno je svakodnevno „bildati“ pozitivne misli. „Ubijamo“ se crnim mislima iako je okolina u kojoj živimo znatno bolja od našeg najcrnjeg scenarija.
Postali smo najdepresivnija nacija u EU, kako po potrošnji antidepresiva, tako i po rastućoj evidenciji oboljelih od depresije. Temelj leži u činjenici da veliki dio građana Hrvatske ne zna pozitivno razmišljati, a još gore – ne zna i ne želi pozitivno djelovati. Dodatna otežavajuća okolnost naših ponašanja jeste i činjenica da ne uviđamo kako je jedna od najvećih vrijednosti koje imamo u svom životu (a koja je ujedno i najslabija karika našeg života) – vrijeme. Čini nam se da ga imamo u izobilju, pa ga nerijetko trošimo uzalud, a kada nam prijeko treba, nestaje tako brzo iz naših života – pojašnjava futurologinja poduzetništva Sanela Dropulić, direktorica poslovne zajednice Osjeti Hrvatsku.
Želite li biti tijekom izazovnih vremena uspješni u svemu što radite, poželjno je da stalno budete pozitivnih razmišljanja u svemu što činite, osjećate, želite, ostvarujete… Naravno da to ne mogu čak ni ljudi nad kojima je izvedena lobotomija, a kamoli svi mi koji smo uronjeni u svakodnevlje prepuno prepreka, problema i nedaća, kako nam je posebice sada vrijeme u kojemu djelujemo.
No, da bismo bili uspješni i pozitivni, čak i kada rješavamo najveće poslovne glavobolje koje izazivaju vremena u kojima jesmo, a nazovimo ih izazovnim vremenima, važno je u prvom redu da uživamo u onom što radimo. Pa i kada se naš optimizam sudara s nimalo ugodnim poduzetničkim kriznim situacijama, jer ipak puno ih je lakše “odraditi” vedrog duha i raspoloženja. Ako se na putu prema ostvarenju željenih i postavljenih poslovnih ciljeva ne osjećamo sretno, ako nismo ispunjeni radošću, ne nosimo optimizam sa sobom, ostat ćemo ispuhani kao balon čak i u vremenima najvećeg gospodarskog prosperitata. A posebice ćemo se ispuhati u vremenu kriza i nevolja kakva sada živimo – upozorava Sanela Dropulić, direktorica poslovne zajednice Osjeti Hrvatsku.
Stručnjaci za istraživanje depresije u Europskoj Uniji iznijeli su podatke po kojima su građani Hrvatske među najpesimističnijim narodima velike EU obitelji u subjektivnom poimanju socijalne slike u kojoj žive. To znači da imamo puno više i živimo puno bolje nego što to sami percipiramo. „Ubijamo“ se, dakle, crnim mislima iako je okolina u kojoj živimo znatno bolja od našeg najcrnjeg scenarija. Ništa bolje nije ni u našem susjedstvu. Jednako su „grintavi“ i Slovenci, i Bosanci, i Srbi…jer nam je očito gen „grintavosti“ duboko ukorijenjen u južnoeuropskom karakteru.
Bihevioristi kažu da je kuknjava ustvari rezultat našeg ponašanja kojega s generacije na generaciju prenosimo kao strategiju preživljavanja. Kad kukamo, nitko nas ništa ne pita, ne približava nam se, ne želi s nama interakciju, osim u sažalijevanju (nerijetko i hinjenom). Ustvari, ostajemo sigurni da nas, ako stalno kukamo, nitko ništa neće tražit. I tako preživljavamo. No, u poduzetništvu ova vrsta preživljavanja nikako nam nije od koristi, upravo suprotno, postanemo li stalna „baba narikača“ svi će se okrenuti od nas. I pobjeći glavom bez obzira. Čak i u najvećim krizama. Ostat ćemo sami na vjetrometini jer ćemo biti hodajuća pošast zvana kuknjava – ističe Sanela Dropulić i dodaje kako će nas negativne misli prije dovesti do krize i poslovnih problema čak i ako ih nismo osjećali i imali, te onemogućiti u donošenju ispravnih odluka kako bismo se iz takvih situacija izvukli. Jer ne vidimo ništa konstruktivno, sve je oko nas crno i bezizgledno…
Stoga samo pozitivno jer pozitivno privlači pozitivna djela, ljude, aktivnosti u naš poduzetnički angažman. Potičimo ljude svojim vedrim ponašanjem, riječima i stavom da također djeluju angažirano, što će reći da se pozitivno vraća pozitivnim. A upravo takvo okružje djeluje poticajno da ne posustanemo u svojim namjerama i ostvarenju uspjeha u postavljenim poduzetničkim ciljevima. Dakle, čim nešto što radite više nije radost, odmah prekidajte to što radite i sjecite negativnu vibru u korijenu. Jer je negativno raspoloženje kao gangrena. Brzo se širi i na kraju ubija – naglašava direktorica poslovne zajednice Osjeti Hrvatsku.
U izazovnim vremenima potrebno je dakle naoružati se pozitivnim stavovima i razmišljanjima, ali i družiti se s jednako tako „nastrojenim“ ljudima, koji razmišljaju i djeluju slično nama.