Cvjećarna Mimoza kao cvjetna priča traje … već 50 godina u našem lijepom Gradu. Radnja se smjestila u prostor Relkovićeve ul. 26, odaje ih samo jedan lijepi cvjetni izlog. I to je dokaz, da bez velikih reklama i marketinških čuda današnjice, njihovu originalnost koja ima dušu, već godinama prepoznaju novogradiščani.
-” Standardni blagdani zbog kojih se posvećuju cvjećarnice su Svi sveti i Dan žena, trendovi se mijenjaju, pa se dolazi i zbog Dana zaljubljenih. Najčešće smo zaposleni oko sahrana, no te narudžbe budu brzo gotove kroz dan, dva. Za svatove je procedura duža, mladenke često mijenjaju narudžbe no imamo vremena udovoljiti svim zahtjevima. Još ima ljudi koji idu u subotnje posjete pa dođu po buket, to su najčešće stariji ljudi,” – kaže nam zaposlenik Mimoze, Ivan Capan.
Prekrasno svježe cvijeće nikada neće izaći iz mode. To je stil života – dobri znalci bi rekli, ženstven, živahan i urednički uređen. Ovisno o tome koja je boja, prigoda ili cvijet, cvjetne dekoracije će svakoj prigodi dodati čar. No taj se čar na nekoliko mjeseci ugasio, prije dvije godine početkom pandemije koronavirusa, između ostalih, bila je zatvorena i cvjećarnica Mimoza.
-” U samom početku pandemije, nakon ponovnog otvaranja cvjećarnice cure su bile jako uzbuđene, presretne su se vratile, čistile, pripremale, a onda nas je lupila ta realnost. Sve narudžbe za svatove su se smanjile, posla nije bilo. I sada su te narudžbe pod velikim upitnikom. No mi smo srednje ugrožena djelatnost, ugostiteljstvo je više stradalo u korona krizi. Primali smo tri mjeseca državne poticaje, sada samo na nekih 80% prometa. Zadovoljan sam na reakciji države jer je stala na stranu poduzetnika, da se posao stopirao kroz neko vrijeme bi morali otpuštati radnike. Sad idemo mjesec po mjesec, bez velikih planova i nadamo se povratku u normalno staro stanje.”
Upravo životni izazovi nešto su što ove kreativce iznova motivira.
-” Cijene u cvjećarstvu nisu rasle, vijenac za sahranu je godinama 200 kuna, pogledajte cijene goriva i hrane, sve ide gore. Imamo planove ali pričekat ćemo dok je virus među nama jer utječe na ekonomske odluke. Mi smo dobili potpore za radnike, no bacili smo cvijeća u vrijednosti 30 tisuća kuna, tu smo doživjeli šok, to nam nije nitko nadoknadio,” – ističe Ivan.
Kreativke i zaljubljenice u cvijeće već su dugi niz godina odane svom poslu a kupcima na usluzi, paletu boja i mirisa po vašoj želji u prekrasan buket složit će zaposlenica Ljiljana koja već 40 godina radi u Mimozi, kao i kreativke Mira i Dubravka, a tu su i mlađe snage Ivona i Barbara.
-” Većina cvijeća se uvozi iz Nizozemske, kod nas nažalost nema proizvođača koji bi mogli proizvesti dovoljno za potrebe našeg tržišta. U trendu je plastično i suho cvijeće. Od kako je plastika zabranjena došlo je do promjena u strukturi i proizvodnji cvijeća, Čista plastika od kojih se prave vrećice je izbačena iz proizvodnje plastičnog cvijeća, ono je sad puno mekše pod rukom i ljepšeg je izgleda. Nabavljamo sve u komadima a sami aranžiramo. Za jedan veći buket našim je curama potrebno sat do dva vremena jer znaju što rade. Imamo više umjetnog cvijeća na lageru jer ne propada, a i traženo je u zimskom periodu,”- zaključuje Capan.
Cvjećarnica Mimoza otvorena je i ove nedjelje zbog Dana zaljubljenih, kako bi oni nestrpljivi došli i na vrijeme naručili svoje buketiće za ponedjeljak.
-” Svakako nas posjetite i razveselite svoju voljenu osobu, diskrecija je zajamčena za one koji kupe dva buketa”,- kaže nam Capan kroz smijeh.