Hrvatsko porijeklo kravate danas je činjenica koju navode svjetske enciklopedije, ali i nezaobilazna vrijednost diplomatske i turističke promidžbe Hrvatske. Godine 2008., to je potvrdio i Hrvatski sabor, jednoglasnom odlukom saborskih zastupnika o proglašenju 18. listopada „Danom kravate u RH“. Sjajnog marketinškog uspjeha, ali i svjetskog pozicioniranja brenda ne bi bilo bez ideje, entuzijazma, ali i osjećaja za lokal-patriotsko, vrijednosti iza kojih ej stajao Novogradiščanin, Marijan Bušić.

Ideje Marijana Bušića, osnivača tvrtke Potomac i njenog glavnog brenda Croata, kao i jedinstvene ustanove u svijetu-  Academice Cravatice, prepoznao je i predsjednik Republike, dr.Ivo Josipović, nagradivši Novogradiščanina, ovih dana, Redom Danice hrvatske, s likom Marka Marulića, za njegove osobite zasluge u promicanju identiteta, ugleda i prepoznatljivosti Republike Hrvatske u svijetu.Tvrtka Potomac i njen čuveni brend CROATA, kao i neprofitna ustanova Academica Cravatica time su dobile još jedno značajno priznanje.

 

Utemeljivši projekt HRVATSKA-DOMOVINA KRAVATE, još davne 1989. godine, Marijan Bušić pokrenuo je i s brojnim, interdisciplinarnim timovima, uspješno realizirao  niz projekata, kojima je ostvarena promocija hrvatskog identiteta i Hrvatske u cjelini, u do sada neviđenim svjetskim i marketinškim razmjerima. Svoju viziju Marijan Bušić nije ostvarivao isključivo kulturološkim projektima i znanstvenom argumentacijom, nego i kreiranjem novog proizvoda, koji je vrlo brzo, zahvaljujući kvaliteti, ali i sjajnoj logistici koja je priču pratila, u kratko vrijeme postao i sinonim za Hrvatsku u svijetu.

 

Bušićevu autorsku  instaliciju “Kravata oko pulske Arene”, izvedenu 18.listopada sada, već davne 2003.godine, vidjelo je, putem televizijksih postaja više od milijardu ljudi, a i Radio Nova Gradiška, tada je, telefonom, imao ekskluzivu, pratiti vezanje kravate oko najstarije i povijesno najprepoznatljivije građevine u Hrvatskoj. Tom je prilikom povjesničar umjetnosti, Ive Šimat Banov, instalaciju ocijenio najambicioznijim i najbolje osmišljenim konceptom i projektom promocije hrvatskog identiteta.  U vrlo kratkom razdoblju promijenila se percepcija Hrvatske u svijetu: od slabo poznate zemlje, postali smo prepoznatljivi kao kulturna europska  zemlja, domovina kravate.

 

Tako se krajem 20.stoljeća kravata, konačno, vratila kući, u Hrvatsku, svom povijesnom ishodištu.Nakon spektakularne instalacije, predstavnici Centra za dizajn Hrvatske gospodarske komore rekli su kako do tada nije zabilježen tako uspješan slučaj rebrendinga jedne zemlje, kakakv se dogodio s hrvatskom kravatom.

 

12.prosinca ove godine, predsjednik Ivo Josipović zbog svega navedenoga,  odlikovao je Marijana Bušića, osnivača tvrtke Potomac i njenog brenda Croata, kao i ustanovu Academicu Cravatica, Redom Danice hrvatske, s likom Marka Marulića, za  osobite zasluge u promicanju identiteta, ugleda i prepoznatljivosti Republike Hrvatske u svijetu.

Autor: Simonida Tarbuk

Komentari
Prethodni članakPit, i to je Amerika
Sljedeći članakUsusret Božiću skromno, ali dostojanstveno