Pružna dionica Okučani-Slavonski Brod-Vinkovci, duljine 131,329 kilometara predviđena je za modernizaciju jer je zadnja obnova obavljena prije 30-ak godina.

Upravni odjel za graditeljstvo, infrastrukturu i zaštitu okoliša Brodsko-posavske županije, objavio je početak Javne rasprave u postupku procjene utjecaja na okoliš modernizacije željezničke pruge M104 Novska-Tovarnik-DG, dionica Okučani-Vinkovci.

Javna rasprava i javni uvid u cjelokupnu dokumentaciju Studije, provodit će se od 26. ožujka do 26. travnja 2021. godine,  svakog radnog dana od 8 do 14 sati, na sljedećim adresama u trima županijama:

  • Brodsko-posavska županija, Trg pobjede 26a, Slavonski Brod,
  • Osječko-baranjska županija, Europske avenije 11 (I. kat, soba broj 115), Osijek,
  • Vukovarsko-srijemska županija, Županijska 9, Palača Srijem – Velika županijska vijećnica, Vukovar.

Mišljenja, primjedbe i prijedlozi zainteresirane javnosti o Studiji, mogu biti upisani u knjige primjedbi koje će biti dostupne na  mjestima javne rasprave ili dostavljeni pisano, poštom ili osobno, za trajanja javne rasprave.

U ‘Opisu zahvata’ modernizacije pruge nalaze se osnovni podatci koji pokazuju do kakvih će konkretno promjena doći po provođenju ovog projekta.

Pružna dionica Okučani-Slavonski Brod-Vinkovci, duljine 131,329 kilometara predviđena je za modernizaciju jer je zadnja obnova obavljena prije 30-ak godina.

Dopuštena infrastrukturna brzina prema voznom redu iz 2019. godine, uvjetovana tehničkim uporabnim stanjem pružnog gornjeg ustroja, kolosiječnom geometrijom i geometrijom skretnica, na dijelu pruge Okučani-Slavonski Brod danas iznosi maksimalnih 120 km/h s ograničenjima na 100 km/h kroz kolodvore Nova Gradiška i Nova Kapela-Batrina, s ograničenjem na 80 km/h kroz kolodvor Oriovac i stajalište Slobodnica te s ograničenjem na 75 km/h kroz kolodvore Sibinj i Slavonski Brod.

Na dijelu pruge Slavonski Brod-Strizivojna-Vrpolje dopuštena brzina je 120 km/h, sa ograničenjima kroz kolodvor Strizivojna-Vrpolje (100 km/h), dok se kroz Garčin i Andrijevce može voziti 110 km/sat. Između kolodvora Strizivojna-Vrpolje i Ivankovo dopuštena brzina je140 km/h, a na dijelu pruge Ivankovo-Vinkovci 160 km/sat.

Predviđena je rekonstrukcija postojećih vodoravnih lukova na dionicama otvorene pruge sa ciljem postizanja brzine od 160 km/sat, odnosno, postizanja najveće moguće brzine s „prihvatljivim” rekonstrukcijama trase te ukidanje nekih kolodvora i rekonstrukcija kolodvora koji se zadržavaju.

Ukidanje pojedinih kolodvora, te njihovo pretvaranje u stajališta, omogućilo je „slobodnije” projektiranje pružne trase te ukidanje pojedinih lukova. Ovim idejnim rješenjem bit će ukinute postojeće devijacije kolosijeka (razmicanja).

Pored postojećih stajališta koja su obuhvaćena ovim projektnim rješenjem (Dragalić, Zapolje, Vrbova, Lužani-Malino, Brodski Stupnik, Kuti, Stari Slatnik, Slobodnica, Donja Vrba, Zadubravlje, Staro Topolje, Perkovci, Vođinci), modernizacija obuhvaća i prenamjenu kolodvora koji se u tehnološkom smislu ukidaju i pretvaraju u stajališta. Riječ je o kolodvorima Staro Petrovo Selo, Oriovac, Sibinj, Garčin, Stari Mikanovci i Ivankovo.

Detalje o Javnoj raspravi i dokumentaciju iz koje je vidljivo što bi se još sve moglo mijenjati ovom modernizacijom, moguće je pogledati OVDJE.

Izvor: SBplus
Foto: Ilustracija

Komentari
Prethodni članak“Još jedna runda” najbolji europski film danas i sutra u novogradiškom kinu
Sljedeći članakProknjižiMe by Mirela Relković: POSLOVNI RIZIK – ISPRAVNA ODLUKA?