Južno od postojeće pruge je 10 stambenih objekata koji nemaju alternativne pravce komunikacije osim poljskih puteva. Navedeni prijedlog stvorio bi brojne probleme za stanovnike te je Općina zatražila žurno rješavanje problematike. Dana, 29. travnja 2021. godine održan je sastanak s predstavnicima resornog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i HŽ infrastrukture u cilju pronalaženja najoptimalnijeg rješenja.

Zlatko Aga, načelnik Općine Rešetari rekao je kako je problematika nastala u duhu rješavanja pružnog prijelaza u Općini gdje je projektom bila planirana gradnja pothodnika za pješake i bicikliste, a prijelaz vozila i teških tereta trebao bi biti riješen izlaskom na državnu cestu D51. „Smatramo da je to dugačak pravac jer se nalazimo u ruralnom dijelu u kojem se ljudi bave poljoprivredom. Ne samo da će mještani imati problem u obilasku već i poljoprivrednici u dolasku do svojih parcela s poljoprivrednim strojevima“, naglasio je Aga.

„Dali smo prijedlog rješenja kojim se ide kroz Ratarsku ulicu koja je poveznica s ulicom Vladimira Nazora te da se napravi alternativna ulica i pravac ispod željezničke pruge te izgradi most za prijelaz što bi bila bliža opcija. Iako je postojeća cesta izgubila svoj značaj tijekom godina, neminovna je modernizacija koju podržavamo jer nam trebaju brze i kvalitetne željezničke pruge. Želimo pomoći svima uključenima u ovaj EU projekt kako bismo što brže započeti s njegovom realizacijom. Žao mi je što nismo zajedno sa Županijom od početka bili uključeni u njegovu izradu kako bi mogli prije intervenirati, no nadam se da će ovo rješenje biti zadovoljavajuće za sve.“

Modernizacija željeznice povećat će broj vlakova, a putnički bi se trebali kretati brzinom i do 160 km/h što zahtjeva predviđanje svih sigurnosnim mjera. Marko Hoić iz HŽ infrastrukture rekao je kako se, s tehničke strane, zatvaranje željezničko-cestovnih prijelaza radi isključivo iz sigurnosnih razloga i prvenstveno zbog lokalnih ljudi koji žive na tom području. „Znamo koliko su to „crne točke“ u prometu i nesreće koje se događaju na ovakvim prijelazima su najčešće vrlo teške i pogubne. Zato tražimo sve moguće načine da se kod modernizacije pruge za veće brzine i za puno više vlakova u budućnosti, smanji mogućnost takvih „crnih točaka““, naglasio je Hoić. Vrijednost grant ugovora za projektnu dokumentaciju je 11 milijuna eura, od čega je 85% sufinancirano iz EU fondova, na temelju koje je potrebno ishoditi dozvole za gradnju. „Sam projekt gradnje također će se prijaviti za sufinanciranje iz EU sredstava. Modernizacija željezničkog prijevoza će doprinijeti sigurnosti željezničkog i cestovnog prometa“, istaknuo je Hoić te dodao kako će se postojeća tri prijelaza riješiti na način da će se izgraditi nadvožnjaci na dva nivoa. Obnovit će se sva stajališta s modernim peronima i pristupima peronima ispod pruge. U gospodarskom smislu otvorit će se mogućnosti za prolazak više teretnih vlakova s obzirom na to da je ovo međunarodni prometni pravac.

Goran Vukšić, mještanin s druge strane pruge kaže kako je njegova ulica slijepa te da nemaju drugi izlaz. „Svaki kraći put do centra naše Općine bi nam bio prihvatljiv. Predviđenim projektom mi ostajemo odsječeni, i imali bismo 10 km puta do središta Općine. Sada imamo 1,5 km, te bi nam okolni pravac povećao troškove života te stvorio probleme u svakodnevici – prijevozu djece u školu, na sportske i druge aktivnosti i radu u poljoprivredi.“

Na sastanku je dogovoreno kako je prijedlog Općine prihvatljiv te da je potrebno u projekt uključiti i Hrvatske vode kako bi se izradio troškovnik za izvođenje.

Komentari
Prethodni članakObnovljen pješački most u Donjem Lipovcu
Sljedeći članakPredstavnici Grada Nova Gradiška položili vijence povodom 26. obljetnice VRO “Bljesak”