Industrijsko obrtnička škola Nova Gradiška brojnim nastavnim programima i zanimanjima za koja obrazuju sve više postaje škola budućnosti. Kako ističe ravnateljica Mirela Brlić Trnka, među zanimanjima za koja obrazuju su i kuhar, pomoćni kuhar i slastičar i konobar.

Zanimanja su to koja se sve više traže, a sve ono što rade i uče na praktičnoj nastavi, odlučili su pokazati i javnosti:

– Kolege koje rade s kuharima u praktičnoj nastavi, nakon svake obrađene nastavne teme, osim što djecu nauče kako skuhati jelo, uče ih i kako ga treba poslužiti i prezentirati. Nakon svakog takvog jela, oni ga i fotografiraju pa smo to odlučili pokazati i našim sugrađanima.

Kuhari pohađaju trogodišnji program, a obrazovanje za pomoćnog kuhara i slastičara za učenike s teškoćama također traje tri godine. I oni imaju svoj dio praktične nastave i dobivaju konkretnu kvalifikaciju. Zanimanja su ovo koja se sve više traže, stoga svake godine upisujemo 20 učenika zanimanja kuhar. Dosada smo uvijek uspjeli popuniti razred i na nama je da se potrudimo i djeci prikažemo sve prednosti osposobljavanja za ovo zanimanje. U prilog tome idu i nam brojna kulinarska natjecanja koja gledamo na javnim televizijama, snimit ćemo i video materijal o tome što radimo, a planiramo i organizirati radionice praktične nastave za sva zanimanja koja ćemo upisivati. U školi imamo primjerene uvjete za obavljanje praktične nastave, a prošle godine smo otvorili i još jedan praktikum za učenike s poteškoćama u razvoju. U suradnji s Brodsko posavskom županijom, Gradom Nova Gradiška i Udruženjem obrtnika otvorili smo novi praktikum gdje učenici mogu u malim grupama obavljati nastavu i ići na nastavu tijekom prijepodneva – kaže ravnateljica Mirela Brlić Trnka.

Sva gastronomska znanja nastojimo prenijeti na svoje učenike

Damir Vlainić nastavnik je stručnog predmeta kuharstvo. Predstavio nam je rad s učenicima:

– Učenik u našoj školi može puno dobiti. Ugostiteljska i kuharska struka je vrlo tražena i nakon završenog školovanja njih 99 posto mogu dobiti posao. Imamo tri razreda kuhara, u prvoj ih godini učimo osnovama kuharstva, dok se u drugoj i trećoj godini kreće s ozbiljnijim radom i pripravom jela. Na zajedničkim radionicama učimo djecu kako pripraviti gotova jela, hladna jela, topla jela s odgovarajućim prilozima, juhe, deserte…

U početku djeca budu dosta uplašena, kasnije te prvotne prepreke s uspjehom savladavamo. Nastojimo ih izvesti na pravi put i naučiti ih radu i disciplini. Ponosni smo na svoje učenike i definitivno na njih želimo prenijeti sva gastronomska znanja. Učenicima je to zanimljivo, osjećaj kada naprave jedno jelo i prezentiraju ga, djeci je to top! Sve im je to motivacija za daljnji rad, odlazak na tržište rada, dobivanje sigurnog posla, ali dobra stvar u svemu tome je i mogućnost dobivanja stipendija za školovanje.

Propadne li nam koji put jelo?!

Mi djeci prvenstveno nastojimo demonstrirati kako treba napraviti jelo, pomoći im i osposobiti ih za prave kuhare. Stalno im govorimo da kušaju jela dok ne dođu do određene strukture okusa kako bi napravili kvalitetno jelo. Sve vježbe prvenstveno rade oni sami kako bi stekli potrebne vještine i znanja. Uostalom, u svom završnom radu oni moraju napraviti u vremenu od tri sata meni od četiri slijeda – kaže Vlainić.

A da su u potpunosti uspjeli, uvjerili smo se i mi sami. Jela su izvrsna, a posjetili smo i konobare koji su nam počastili flambiranim breskvama sa sladoledom.

 

Komentari
Prethodni članakOpćina Nova Kapela: Uređuje se prostor “Nigme”, sanira infrastruktura / foto
Sljedeći članakPoticajne mjere Ministarstva poljoprivrede za razvoj drvno-prerađivačke industrije u 2022.