Posljednjih godinu dana sigurno nikome nije bilo lako. Za mnoge od nas pandemija i stroge državne mjere su utjecale uveliko na naš život. Svakodnevne rutine odlaska na posao su zamjenjene radom od kuće, školarci uče od doma, svakodnevna druženja u kafićima su postale uspomene i rekreativna sportska okupljanja su zamijenjena sjedeći pred televizorom. Jedno je sigurno, manjak tjelesne aktivnosti i povećani stres uvelike pridonose povećanju tjelesne mase. Upravo radi toga, donosimo vam 5 jednostavnih savjeta da skinete neželjene kile.

Zdrava prehrana

Siguran sam da ste svi čuli za izreku “ono si što jedeš”. Svatko od nas je poseban i ima drugačiju strukturu tijela i metabolizam tako da ne postoji jednostavna formula zdrave prehrane. Također, većina sportaša i nutricionista će vam reći da možete provesti 100 sati tjedno u teretani, no rezultate će te vidjeti u kuhinji. Usprkos tome, većina nutricionista će se složiti da konzumacijom dovoljne količine proteina, izbjegavanjem neprirodnih šećera i soli, te umjerenom konzumacijom ugljikohidrata svakako će te ubrzati proces mršavljenja kilograma. Ljudi veoma često vjeruju u mit da je zdrava prehrana skupa, no s par klikova miša možete se uvjeriti da to nije istina. 

U dućanima možete svakodnevno naći raznoliku ponudu zdrave hrane po jeftinim cijenama. Najvažnija stvar kod budžetiranja je praćenje ponude, a najbolji način za pračenje ponude su katalozi trgovačkih lanaca. Na primjer Billa Bio ili Kauflandovi K-bio brendovi nude stalne akcijske cijene zdravih namirnica, voća i povrća. Provjerite zadnju Kaufland katalog kako biste se uvjerili da zdrava prehrana nije toliko skupa kao što se misli.

Pijte dovoljno tekućine

Mnogi od nas zaboravljaju unijeti dovoljni iznos tekućine tijekom dana. I dok se po ljetu mnogo znojimo te provodimo dobar dio vremena pod klimama, koje isušuju zrak, organizam nam sam govori da trebamo tekućine, po zimi se mnogo lakše dehidrira. Pluća svakim udahom ovlažuju udahnuti zrak, a budući da je zimi manje vlage u zraku, za to troše vodi iz našeg organizma. Također nosimo i više slojeva ( često i previše ) odjeće, teže je primijetiti koliko smo se znojili posto znoj brže isparava na nižim temperaturama.
Stručnjaci nam govore da bi trebali unositi oko 6-8 čaša vode dnevno, no dok u ljeti nam tijelo više zahtjeva vode, po zimi pokušajte to dobiti putem biljnih čajeva ili juha. 

Izbacite šećer i umjetna sladila 

Općepoznata činjenica je da šećer nije zdrav, štoviše one je jedan od glavnih krivaca za vaše kile, ali i kardiovaskularne probleme. Problem modernog svijeta je u tome, da takozvani “tihi ubojica”, se nalazi svugdje oko nas. Istraživanje je pokazalo da odrastao muškarac u prosjeku “pojede” 24 čajne žličice rafiniranog šećera tokom svakog dana, što dođe na blizu 400 “praznih” kalorija. Rafinirani šećer je u suštini šećer koji je toliko obrađen da su iz njega uklonjeni svi njegovi prirodni vitamini i minerali. Pokušajte smanjiti unos šećera te ako je moguće zamijeniti ga prirodnim suplementima tipa Stevia šećera. 

Ne zaboravite se kretati

U vrijeme kada smo zapeli u kućama mnogi od nas zaborave da je fizička aktivnost prijeko potrebna. Iako smo prije krize se kretali na posao, mnogi koji rade od doma, zaborave koliko im je to bilo prijeko potrebno za zdravlje. Stručnjaci preporučuju da prehodate oko 6-7km na dnevnoj bazi, što prosječna osoba može napraviti za sat vremena šetajući psa ili pak odlaskom u prirodu. U današnje vrijeme je to veoma lagano i pratiti putem vašeg pametnog telefona s raznim aplikacijama tipa Pedometar.

Zapamtite da gubitak kilograma nije sprint, već maraton. Nemojte žuriti i odustati ako nakon 2-3 mjeseca ne vidite željene rezultate. Usadite u sebe zdrave navike i uživajte u zdravom tijelu. 

Komentari