U petak 2. rujna, održan je pilot trening “Igre za 8!” tijekom kojeg smo testirali novoosmišljene društvene igre s ciljem razvoja osam ključnih kompetencija. Trening je proveden u sklopu projekta „Poduzetni i iznenađujući kroz 8 ključnih kompetencija“ koji Udruga gluhih i nahluhih provodi kao partner.

Udruga gluhih i nagluhih od rujna prošle godine provodi projekt „Poduzetni i iznenađujući kroz 8 ključnih kompetencija“, podržan kroz Erasmus+ program, ključnu akciju Strateška partnerstva. Nositelj projekta je latvijski Baltic Regional Fund, a provodi se u suradnji s partnerima iz Hrvatske, Estonije i Španjolske.

Jedan od ciljeva projekta bio je razvijanje edukativnih društvenih igara koje će mlade upoznati s pojmom osam ključnih kompetencija, osigurati njihovo razumijevanje, te razviti ili poboljšati svaku od njih.

Svaki projektni partner razvio je dvije društvene igre, koje slijede principe neformalnog obrazovanja, prvenstveno iskustvenog učenja koje se sastoji od četiri stadija procesa učenja: konkretno iskustvo; proces refleksije, odnosno prepoznavanja naučenog; konceptualizacije naučenog i aktivnog primjenjivanja.

Kako bismo postigli što bolje rezultate i dobili kvalitetnu povratnu informaciju koja će nam omogućiti stvaranje finalnog proizvoda Udruga gluhih i nagluhih jučer je, 2. rujna, održala cjelodnevni pilot treningtijekom kojeg smo testirali svaku igru. Trening je održan u prostoru restorana Slavonski biser, a okupljeno je preko dvadeset mladih. Na treningu je sudjelovalo i nekoliko mladih s oštećenjem sluha, članova Udruge, kako bismo osigurali poštivanje osnovnih vrijednosti Erasmus+ programa – inkluziju i uključivanje mladih s manje mogućnosti.

Trening smo započeli igrom „Match to express“ koja koristi principe postojećih igara Memory i Pictionary, a usmjerena je razvoju kompetencije kulturne osviještenosti i izražavanja, nakon čega je uslijedila igra „One way or another“  kako bi među sudionicima pobošljali kompetenciju Komunikacija na materinjem jeziku.

U popodnevnim satima sudionici su podijeljeni u grupe te smo simultano proveli ostale igre: „Pitch“ (Osjećaj za inicijativu i poduzetništvo), „Social emotion“ (Društvena i građanska kompetencija), „Ethic –poly“ (Matematička kompetencija), „Translating and inventing“ (Digitalna kompetencija), „My learning way“ (Učiti kako učiti) i „Once upon a time“ (Komunikacija na stranom jeziku).

Nakon svake igre proveden je debriefing tijekom kojeg smo provjeravali zadovoljstvo sudionika i ishode učenja. Povratne informacije su bile vrlo pozitivne, sudionici su uživali u procesu igranja i učenja u svakoj od igara, a ishodi učenja su prilično opsežni. Također, mladi su pokazali svjesnost potrebe posjedovanja ključnih kompetencija, te prednosti neformalnog obrazovanja u razvoju istih.

Na kraju dana provedena je opsežna evaluacija svih aspekata provedenih igara. Analiza tih podataka poslužit će nam kao temelj za nadogradnju svih igara, kako bismo u potpunosti postigli projektni cilj.

Na kraju, želimo se zahvaliti svim mladima koji su sudjelovali na treningu, medijima koji su nam omogućili vidljivost ovog eventa, partnerima koji su osmislili zabavne i zanimljive igre, osoblju restorana Slavonski Biser na izvrsnom gostoprimstvu, te facilitatoricama treninga Nikolini Jureković i Manueli Strinavić koje su vodile sudionike kroz proces učenja i omogućile uspješnu provedbu ovog treninga.

U idućoj fazi projekta, Udruga gluhih i nagluhih je nositelj razvoja intelektualnog outputa – priručnika o osam ključnih kompetencija, koji će sadržavati rezultate istraživanja provedenog na početku ovog projekta; svih osam igara prevedenih na pet jezika uz komentare facilitatorima i moguće modifikacije; opći dio o osam ključnih kompetencija, te poseban dio o vrednovanju i priznavanju procesa učenja kroz YouthPass. Također, u završnoj fazi projekta predstavit ćemo i finalni proizvod, radnog naziva „Trainer’s first aid kit“ koji će sadržavati svih osam igara te materijale potrebne za njihovo igranje.

no images were found

Komentari
Prethodni članakNational Geographic je posjetio Hrvatsku 1908. godine, ostalo je povijest
Sljedeći članakU Dječjem vrtiću omogućena dva nova programa