U 2021. godini, na prometnicama u nadležnosti Policijske uprave brodsko-posavske, dogodilo se 28 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda ili motocikla (2020. godine – 31 prometna nesreća). U čak 23 nesreće ozlijeđeno je ukupno 28 osoba (10 teško i 14 lakše), dok je u pet prometnih nesreća nastala materijalna šteta. U 2020. godini, jedna osoba je smrtno stradala, osam je zadobilo teške, a 19 lakše tjelesne ozljede.

Vozači mopeda i motocikala su u 2021. godini sankcionirani u počinjenju 394 prometna prekršaja (2020. godine – 294 prekršaja), i to: najviše u počinjenju prekoračenja brzine kretanja (88 prekršaja), potom slijede 63 prekršaja nekorištenja zaštitne kacige, 44 prekršaja upravljanja vozilom bez položenog ispita ili kategorije, 32 prekršaja upravljanja tehnički neispravnim vozilom, 24 prekršaja upravljanja mopedom ili motociklom pod utjecajem alkohola, te su utvrđeni i drugi prometni prekršaji.

Dolaskom lijepog vremena na našim prometnicama pojačano je sudjelovanje u prometu motociklista i mopedista, te zbog toga podsjećamo ovu kategoriju sudionika u prometu da se pridržavaju zakonskih propisa kojima je regulirano njihovo ponašanje prilikom sudjelovanja u prometu, a u cilju njihove osobne sigurnosti i sigurnosti drugih sudionika.

Policijska uprava brodsko-posavska, kao i svake godine i ovom prilikom podsjeća na obveze vozača mopeda i vozače svih vrsta motociklista:

  • upravljajte mopedima i motociklima propisanim brzinama, odnosno brzinu prilagodite uvjetima na kolniku,

  • vodite brigu o registraciji, osiguranju i tehničkoj ispravnosti vaših mopeda ili motocikala,

  • upravljajte navedenim vozilima samo ukoliko imate položeni vozački ispit i potrebnu položenu kategoriju te ne obavljajte samostalno i bez atesta preinake na vozilima,

  • tijekom vožnje, vozači i putnici obavezno koristite homologiranu i propisno pričvršćenu kacigu, uz preporuku korištenja i druge zaštitne opreme.

Često vozači mopeda i motocikala zbog svog neodgovornog ponašanja u prometu na cestama i grubog kršenja propisa sudjeluju u prometnih nesrećama u kojima, nažalost, uz sudare s drugim vozilima, izlijetanjem s kolnika  ili naleta na druge objekte, smrtno stradaju ili zadobiju teške tjelesne ozljede.

Upravo iz tog razloga, podsjećamo i na najčešće greške mopedista i motociklista:

  • neprilagođena i nedopuštena brzina,

  • nenošenje propisane i homologirane zaštitne kacige na glavi ili ih često koriste na nepropisan način,

  • kretanje površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,

  • precjenjivanje vozačkih sposobnosti i u isto vrijeme podcjenjivanje opasnosti u prometu,

  • pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika koji je namijenjen za kretanje vozila iz suprotnog smjera, kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,

  • vožnja s neupaljenim svjetlima na vozilima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako „manju siluetu samog vozila i vozača“ u odnosu na druga vozila, još manje uočljiviji u prometu za druge,

  • upravljanje neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima te često izvođenje preinaka na vozilima,

  • upravljanje prije stjecanja prava, odnosno bez položene određene kategorije,

  • uklanjanje blokade na mopedima.

Uz sve navedene obveze i dužnosti vozača mopeda i motocikala potrebno je naglasiti i svim drugim sudionicima u prometu na cestama, da poštuju prometne propise i pravila te posebno pažnju posvete:

  • prednosti prolaska,

  • prestrojavanju, pretjecanju ili skretanju vozila koje je potrebno obaviti oprezno sa pokazivačem smjera,

  • prilikom navedenih radnji potrebno je i voditi računa da su motocikli, a sve više i mopedi, takva vrsta vozila koja obzirom na omjer mase i snage, na kratkim dionicama ceste mogu ostvariti relativno „velika “ubrzanja.

Također, savjetujemo svim vozačima mopeda i motocikala koji se vraćaju na ceste da:

  • prije vožnje očiste vizir, stave zaštitnu kacigu i pravilno je zategnu,

  • uz zaštitnu kacigu, koriste i drugu zaštitnu opremu, poput jakne, hlača, štitnika, čizmi i rukavica,

  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,

  • provjere tlak u gumama,

  • upale dnevno ili kratko svjetlo,

  • ne upravljaju pod utjecajem alkohola ili droga,

  • poštuju dopuštena ograničenja brzine,

  • prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti, odnosno stanju i karakteristikama ceste,

  • prilikom vožnje u skupini, voze u slijedu jedan iza drugoga,

  • izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,

  • se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),

  • ne voze slalom između vozila,

  • kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispituju mogućnosti svog mopeda ili motocikla,

  • pokušaju predvidjeti poteze drugih sudionika u prometu,

  • se voze na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,

  • voze sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se krećete kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),

  • poduzmu i sve druge aktivnosti kako bi svi sudionici bili sigurni u prometu.

Policijska uprava brodsko-posavska vam želi sigurnu, ugodnu i neometanu vožnju.

Komentari
Prethodni članakGorio kamion na autocesti, intervenirala JVP Nova Gradiška
Sljedeći članak„Zaželi – 10 za 60“ – provedeno vrednovanje pružanja usluge