Dok su građevinci iz BiH već zaboravili na zarađene milijune eura i to zato što su međunarodnu cestu E 661 (Balaton – Virovitica – Okučani – Banja Luka – Split) izgradili sve do obale Save nasuprot RH, Hrvatske ceste još su u fazi procjene utjecaja gradnje iste te međunarodne ceste na floru i faunu mreže NATURA 2000, i to za dio od Stare Gradiške do Okučana.

Dakle, od 3. lipnja do 3. srpnja u Slavonskom Brodu, u zgradi županije, traje javni uvid u studiju utjecaja na okoliš međunarodne ceste Banja Luka – Okučani. Za vrijeme trajanja uvida zainteresirana  javnost može postavljati pitanja i prijedloge.

Podsjetimo, Hrvatske ceste su podnijele zahtjev Ministarstvu zaštite okoliša i prirode za popunjavanje aplikacijskog obrasca za brzu cestu granica Republike Mađarske – Virovitica – Okučani – granica Bosne i Hercegovine u svrhu sufinanciranja projekta iz fondova Europske Unije. Prema sporazumu RH i Vijeća ministara BiH, potpisanom 2011.g. u Sarajevu, zna se kako samo gradnja mosta preko Save iznosi 30 milijuna eura, od čega svaka zemlja snosi 50 posto troškova. Procjena ukupnih ulaganja zajedno sa gradnjom spojne brze ceste do Okučana kreće se oko 80 milijuna eura.

S obzirom na ulazak Hrvatske u Europsku uniju Ministarstvo je zatražilo dodatnu studiju utjecaja buduće četverotračne brze ceste od Stare Gradiške do Okučana na ekološku mrežu NATURA 2000 koja je proglašena 2007.g. a stupa na snagu ulaskom Republike Hrvatske u Europsku uniju. Gradnja ceste, dugačke 8965 metara planira se u tri faze a u prvoj fazi je izgradnja novog mosta preko rijeke Save kod Stare Gradiške u dužini od 630 metara sa novim stalnim graničnim prijelazom prve kategorije.

Osim mosta preko Save planirana je izgradnja još dva mosta – preko kanala Nova Sava u dužini od 523,4 m te preko kanala Strug u dužini od 169,4 m.

 

Na trasi buduće brze ceste do spoja sa naplatnim kućicama kod Okučana planirane su i dvije prometne petlje, na čvorištu Prašnik te čvorištu Novi Varoš, zatim pet putnih prijelaza i prolaza (Pustara, Voloder, Nova Sava 1 i 2 te Strug); za potrebe gradnje ceste potrebno je prenamijeniti  51,2 hektara zemlje od čega oranice čine 97,5 posto.

Projektirana brzina prometovanja iznosi 100 – 110 km/h (kroz BiH brzina iznosi 130 km/h) a veličina putnog prometa iznosi 12 tisuća vozila na dan. 

S obzirom na rok za dovršetak gradnje, od Balatona do Splita ovom dionicom međunarodne ceste E 661 neće prometovati vozila predvidivo do 2016.g.

  Autor: Saša Radivojević

 

Komentari
Prethodni članakŠtrajk ili ne ?
Sljedeći članakOaza sreće i dalje jedinstven kutak