Do četvrtka svaki grad i općina moraju odlučiti kako će građane organizirati da odvajaju svoj otpad. Tko neće odvajati otpad ni nakon dvogodišnjeg pripremnog razdoblja prijeti mu kazna od 50 do 5000 kuna. Koliki će pak novi računi biti nikome još nije posve jasno, a svaki grad ima i svoj način odvajanja, pišu 24 sata.

U nekim gradovima otpad već odavno razvrstavaju. Za Zagreb bi tu odluku Skupština trebala prihvatiti u utorak, dva dana prije roka, a splitska skupština zadnjeg dana, u srijedu, 31. siječnja. U Rijeci građani već imaju kante za odvojeno prikupljanje otpada.

Zbog primjene novih odredbi svi ćemo morati imati mogućnost odvajanja otpada u svojemu domu. U Zagrebu će se za nabavku 376.000 spremnika potrošiti 64 milijuna kuna, a trebali bi se na ulicama naći tijekom proljetnih mjeseci. Sve će kante biti čipirane, a senzori će biti postavljeni na kamionima i tako će se očitavati volumen. Za dvije godine moralo bi se odvajati 50 posto otpada, ali dio gradova i općina još nije ni podijelio kante.

Kako će se naplaćivati također nije jasno jer u kontejnerima nema čipova, a građani u većini gradova još nisu ni dobili izjavu u kojoj moraju navesti broj članova kućanstva te je poslati tvrtki koja se bavi odvozom otpada. U Zagrebu će građanima u roku od 90 dana dostaviti tu izjavu, koju u roku od 15 dana ispunjenu i potpisanu treba vratiti Čistoći.

Zagrebačka Čistoća za miješani otpad nudi kante od 80, 120 i 240 litara te kontejnere od 1100 litara. Tako je i u većini gradova koji su nam poslali odgovore.

Osim volumena kante, pri obračunu će se brojiti i koliko su je puta ispraznili. To će biti promjenjivi dio cijene, a svi će plaćati fiksni dio.

Koliko će koji iznositi tek trebaju odlučiti komunalne tvrtke.Prema prijedlogu odluke o otpadu za Split, za one koji stanuju u zgradama i dijele kantu cijena odvoza ovisit će i o broju članova kućanstva.

Iz grada Zagreba su rekli da će cjenik dostaviti zajedno s Izjavom koju će građani trebati potpisati. I u drugim gradovima navode da će građanima slati Izjave u kojima će navesti koliko planiraju da će imati otpada odnosno koliko veliku posudu žele te broj odvoza. Početak primjene takve naplate trebao bi biti kad svi dobiju odgovarajuće posude, a oni koji ih imaju, moraju omogućiti komunalcima da ih obilježe odnosno na njih postave čip ili barkod kako bi se moglo evidentirati kad ju isprazne.

Kako će se ovo pitanje riješiti u Novoj Gradiški, čitajte uskoro na ovom portalu.

 

U Zagrebu kažu da bi sve kante trebale biti obilježene za šest mjeseci. U Krapini, Zadru, Požege, Dugom Selu i Šibeniku su nam odgovorili da bi naplata po novom modelu trebala početi najkasnije od 1. studenoga ove godine. No iz Dubrovnika, Karlovca i Osijeka su rekli da će to biti do 1. siječnja sljedeće godine.

Komentari
Prethodni članakHrvatska će uvesti euro?
Sljedeći članakDanas je ”Plavi ponedjeljak”