Predstavnici HŽ Infrastrukture i tvrtki izvođača radova potpisali su još u srpnju dva od ukupno tri ugovora za projekt obnove i rekonstrukcije pruge na dionici Okučani – Novska, koji se sufinancira iz IPA fonda.

Tada su u Zagrebu potpisana prva dva od ukupno tri ugovora u sklopu projekta »Obnova i rekonstrukcija pruge na dionici Okučani – Novska«, i to Ugovor za radove na kolosijeku, građevinskim i elektrotehničkim postrojenjima pruge na dionici Okučani – Novska s tvrtkom SALCEF COSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE S.p.A. (Italija), čija vrijednost iznosi 25.726.699,98 eura, te Ugovor za uslugu nadzora nad radovima obnove i rekonstrukcije pruge na dionici Okučani – Novska s DB INTERNATIONAL GmbH (Njemačka) u konzorciju s tvrtkom GRANOVA d.o.o. (Hrvatska), čija vrijednost iznosi 1.559.800,00 eura.
Potpisivanju ugovora prisustvovali su veleposlanik Paul Vandoren, šef delegacije Europske unije u RH, dr. sc. Branko Grčić, potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU, izaslanici veleposlanstava Italije i Njemačke, predstavnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, predstavnici Sisačko-moslavačke i Brodsko-posavske županije, koje je predvodio župan Danijel Marušić.

Inače ta dionica pruge zadnji put je rekonstruirana od 1979. do 1981., nakon čega je na toj pruzi uspostavljena vozna brzina od 120 km/h. Danas je zbog dotrajalosti brzina znatno smanjena, čime su eksploatacijske karakteristike bitno ispod razine propisane za magistralni pravac. Postrojenja kontaktne mreže djelomično su obnovljena nakon ratnih djelovanja 1995. godine. Cijela je dionica po karakteristikama ravničarska pruga.
Rekonstrukcija dionice obuhvaća dvije cjeline, a to su modernizacija međukolodvorskog razmaka Okučani – Novska (oko 16,8 km) te rekonstrukcija kolodvora Okučani (oko 3 km). Pripremni radovi su nedavno počeli, a prema planu radovi će biti završeni do kraja 2014. godine. Nakon modernizacije bit će uspostavljena projektirana brzina od 160 km/h, a projektirana nosivost iznosit će 22,5 tona po osovini, odnosno 8 tona po metru. Rekonstrukcijom kolodvora Okučani povećat će se korisna duljina kolosijeka i kompletna dionica bit će usklađena sa zahtjevima interoperabilnosti. Modernizacijom signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja uspostavit će se veća razina sigurnosti željezničkog i cestovnog prometa na područjima križanja. Povećanjem vozne brzine skratit će se vozna vremena u putničkom i teretnom prijevozu, a ugradnjom nove nosive i kolosiječne konstrukcije povećat će se razina udobnosti i sigurnosti putnika.

“Okučani će biti jedno veliko prometno čvorište, ali ono što je također važno je činjenica da će izvođač radova i zaposliti ljude s našeg područja. Ova željeznička pruga ujedno će imati i veliku važnost kod prometne povezanosti s obzirom da se samo nešto više od 10 kilometara nalazi i državna granica s Bosnom i Hercegovinom”, rekao je načelnik Općine Okučani Aca Vidaković.

Autor: Nikola Knežević

Komentari
Prethodni članakTabu ili tema o kojoj treba govoriti javno?
Sljedeći članakU Okučanima iz rezervoara jedne tvrtke otuđio gorivo