U prostorijama Hrvatskog auto kluba Nova Gradiška u tijeku je edukacija za bicikliste i motocikliste koji su svakodnevno u prometu.

Naime, navedena skupina vozača statistički spada među najugroženije sudionike u prometu. 

Pozamašan broj biciklista nisu ni svjesni da kao sudionici u prometu moraju biti upoznati sa prometnim pravilima i regulativama, stoga ih veliki broj svake godine nastrada na hrvatskim cestama upravo njihovom krivicom, a ne krivicom vozača motornih vozila. Kao i automobili, i bicikli i motocikli su sve brži. Također, i promet je iz godine u godinu sve gušći, a samim time, sve je više na cestama i vozača na “dva kotača”  koji se često nemarno ubacuju i čak oduzimaju prednost ostalima. 

Generalni problem je i taj da vozači ne znaju u kojoj kategoriji se nalazi njihovo vozilo. Mopedi ili tzv. skuteri su vozila na dva kotača do 50 ccm i maksimalna brzina im je ograničena na 50 km/h. Vlasnici često poslije tehničkog pregleda skidaju blokade ili limitatore brzine da bi mogli puno brže voziti. Treba napomenuti da po svojoj konstrukciji i ciklistici navedena vozila nisu namijenjena za razvijanje većih brzina i to je još jedan od niza razloga zašto su motociklisti često stradalnici u prometu. Isto tako problem predstavljaju bicikli sa elektromotorom jer mogu razviti veće brzine i nečujni su za ostale sudionike u prometu, a često ih koriste starije osobe.

Predavanja apliciraju unutar programa “Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske” Ministarstva unutarnjih poslova, te su besplatna za sve građane.

O ovoj alarmantnoj temi razgovarali smo sa Davorom Lisicinom, tajnikom Udruge “Sigurnost u prometu” na razini Republike Hrvatske.

– Edukacija se provodi sa osnovnim ciljem kako bi se smanjio opseg stradalih biciklista i mopedista u prometu jer oni, kao i u Europi, tako i u Hrvatskoj pripadaju u najrizičnije kategorije sudionika u prometu. Nažalost, značajan broj bicilista i mopedista je stradao prethodnih godina. Lani je u Hrvatskoj smrtno stradalo 38 motociklista, a u šestogodišnjem periodu 160 stradalih. Svrha ove edukacije je da se ljudi upoznaju sa propisima i da se na taj način zaštite. Da im se objasni razlog zašto su u zakonu neke stvari definirane i zašto se trebaju poštivati prometna pravila. Zatim završavamo sa jednim praktičnim dijelom, a to je trening sigurne vožnje na poligonu, odnosno vlastita provjera vještine upravljanja vozilom, jer i tu procijenjujemo da dosta biciklista nije dovoljno vješto u upravljanju samim biciklom i želimo ih potaknuti na razmišljanje da u jednim poligonskim sigurnim uvjetima to sami shvate i da vide, potvrde svoje znanje, te da ih to motivira na dodatne vježbe kako bi sigurno mogli kretati u prometu koji je posebno u urbanim sredinama vrlo gust.  – riječi su Davor Lisicin

Treba istaći da na edukacijama sudjeluju i djelatnici Crvenog križa koji su zaduženi za pokazivanje mjera koje se primjenjuju u slučaju nezgode.

Komentari
Prethodni članakŠTIVICA – Vatrogasci proslavili sv. Florijana
Sljedeći članakOpćina Cernik dobila Načelnika i bez izborne kampanje