PROMETNA NESREĆA

U subotu, dana  15. srpnja, oko 21.50 sati, u Lađevcu, dogodila se prometna nesreća u kojoj je teško ozlijeđena jedna osoba. Očevidom policijskih službenika je utvrđeno, da je do prometne nesreće došlo jer je 26-godišnjak upravljajući osobnim automobilom, zbog neprilagođene  brzine u zavoju izgubio nadzor nad upravljačem vozila i potom sletio u kanal, gdje se vozilo prevrnulo na krov. U ovoj prometnoj nesreći 26-godišnjak je teško ozlijeđen, te je nakon ukazane liječničke pomoći zadržan u bolnici u Novoj Gradiški. Policija protiv 26-godišnjaka podnosi prekršajnu prijavu Prekršajnom sudu u Novoj Gradiški zbog prekršaja iz Zakona o sigurnosti cestovnog prometa.

MOTOCIKLISTI I MOPEDISTI – OPREZ U PROMETU!

Tijekom vikenda (u subotu, oko 19.30 sati) u prometu su smrtno stradala dva vozača motocikala, dok je putnica na motociklu teško ozlijeđena. Pored pješaka i biciklista, motociklisti i mopedisti su najosjetljivija kategorija sudionika u prometu.

Policija apelira na vozače mopeda i motocikala na pridržavanje zakonskih propisa u cilju njihove osobne sigurnosti i sigurnosti drugih sudionika. Također podsjeća na najčešće pogreške vozača motocikala i mopeda, te vozača automobila u odnosu na tu skupinu vozača.

Korisni savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • voze sa ugašenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.  

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motocikliste i motoriste:

  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

 

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu

 

 

VOZAČI, OPASNO JE KORISTITI MOBITEL PRI VOŽNJI!

Praćenjem stanja sigurnosti cestovnog prometa na razini države u prethodnom razdoblju utvrđeno je povećanje broja prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama ili teškim tjelesnim ozljedama. U prometnim nesrećama između ostalih, učestalo sudjeluju mladi vozači, grubim kršenjem prometnih (prelazak vozila na prometnu traku namijenjenu za promet vozila iz suprotnog smjera ili slijetanje vozila sa kolnika). Postoji mogućnost da je u određenim slučajevima vozač neposredno prije događaja ili u trenutku prometne nesreće koristio mobitel ili drugi uređaj na način koji bi umanjio mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom.

Na području u nadležnosti rada Policijske uprave brodsko-posavske, za šest mjeseci ove godine, uspoređujući statističke pokazatelje za isto razdoblje prošle godine, broj prometnih nesreća smanjen je za 1.7 %. U šest mjeseci ove godine evidentirano je 355 prekršaja korištenja mobitela za vrijeme vožnje, što je za 124,7 % više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Kako bi se stradavanje osoba u prometnim nesrećama i broj prometnih nesreća sveo na minimum, policijski službenici Policijske uprave brodsko-posavske, pojačano će u narednom razdoblju, postupati prema sudionicima u prometu, posebice prema onima koji grubo krše prometne propise činjenjem prekršaja, a koji su najčešći uzrok prometnih nesreća s najtežim posljedicama, poglavito u noćnim satima, te u dane vikenda. Također će se posebna pozornost obratiti na prekršaje korištenja mobitela za vrijeme upravljanja vozilom. Policija podsjeća sudionike u prometu na obvezu pridržavanja prometnih propisa te opasnosti korištenja mobitela za vrijeme upravljanja vozilom.

Komentari
Prethodni članakZAVRŠENA 1. I 2. TENISKA LIGA BPŽ
Sljedeći članakKonferencija o programu Dječji centar za razvoj i podršku